ثبت روزانه 16 ازدواج و دو طلاق در استان مركزي

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ازافزایش درصد تغییر طلاق روستایی نسبت به طلاق شهری و کاهش درصد تغییر ازدواج روستایی نسبت به ازدواج شهری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، مهدی چقایی در حاشیه افتتاح اولین دفتر پیشخوان هویت ملی در شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: براساس آمارهای ثبت احوال استان مرکزی طلاق‌های ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری در استان مرکزی 715 واقعه است که از این تعداد 568 واقعه طلاق شهری و 147 واقعه طلاق روستایی است و متوسط ثبت طلاق در روز دو واقعه است.

 

وی افزود: درصد تغییر ثبت طلاق شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8/7 درصد رشد داشته و این آمار در ثبت روستایی درصد تغییر آن با افزایش 14 درصدی مواجه است که این آمار نشان می‌دهد که درصد تغییر طلاق روستاها نسبت به شهرها افزایش داشته است.

 

وی بیان کرد: طبق آمار ثبت شده، بیشترین تغییر طلاق شهری مربوط به شهرستان تفرش با 100 درصد افزایش و کمترین مربوط به شهرستان خنداب با 33.3 درصد کاهش طلاق است.

 

وی اظهار کرد: براساس همین آمار، بیشترین تغییر طلاق روستایی مربوط به شهرستان تفرش با 40 درصد افزایش و کمترین تغییر مربوط به ساوه با 16.7 درصد کاهش طلاق است.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه شهرستانهای آشتیان، زرندیه، محلات و شازند فاقد دفترخانه طلاق هستند، افزود: در بحث ازدواج طبق آمارهای ثبت احوال استان مرکزی در سه ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار و 73 واقعه ازدواج در استان مرکزی به ثبت رسیده است که از این تعداد ازدواج به ثبت رسیده 2 هزار و 831 مورد شهری و یک هزار و 242 مورد روستایی است و متوسط ازدواج در روز 16 واقعه است.

 

وی افزود: درصد تغییر ثبت ازدواج شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.6 درصدکاهش داشته و این آمار در ثبت روستایی درصد کاهش آن 16.5 درصد است که این آمار نشان می‌دهد که درصد تغییر ازدواج روستاها نسبت به شهرها کاهش زيادي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی همچنین گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از 2 هزار و 831 مورد ازدواج شهری بیشترین تغییر مربوط به شهرستان کمیجان با 153 درصد افزایش و کمترین تغییر مربوط به شهرستان شازند با 18.2 درصد کاهش است.

 

وی افزود: در ازدواج روستایی براساس آمارها بیشترین تغییر مربوط به کمیجان با 166 درصد افزایش و کمترین تغییر مربوط به دلیجان با 48 درصد کاهش است.

 

چقایی با بیان اینکه ثبت ازدواج در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و در این مدت ثبت طلاق افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی 6.8 است یعنی تقریبا در مقابل هر 7 ازدواج در استان یک طلاق رخ داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:8 | نویسنده : میثم اله وردی |