مرمت مسجد "وقف محله" تفرش به زودي پايان مي‌يابد

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزي گفت: فاز دوم مرمت و ساماندهي مسجد تاريخي وقف محله در شهرستان تفرش استان مرکزي در حال انجام است که به زودي به پايان مي‌رسد.

 

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ف، منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان، مجتبی رضوانی با اعلام اين خبر افزود: فاز دوم مرمت اين مسجد تاريخي از ماه گذشته(خردادماه امسال) از محل اعتبارات ملي مرمت مساجد تاريخي آغاز شد که به زودي به پايان مي‌رسد.

 

 

 

 

 

رضوانی با اشاره به اين که اعتبار مورد نياز براي مرمت اين مسجد تاريخي 500 ميليون ريال است، افزود: تکميل عمليات مرمت و ساماندهي بخش‌هاي سرپوشيده و محوطه سازي حياط از اقدامات مرمتي در اين فاز است.

 

 

 

 

وي خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازي طاق و تويزه و ساماندهي جداره‌هاي شبستان مسجد از اقدامات مرمتي است که در فاز قبلي صورت گرفت.

 

 

 

 

 

براساس اين گزارش، مسجد تاريخي وقف محله 25 اسفندماه 1379 با شماره 3532 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. اطلاع چنداني از باني و تاريخ ساخت اثر مذکور در دست نيست ولي کتيبه اي گچي به خط نستعليق در پاي قوس طاق ايوان جنوبي حک شده که به دوره احمدشاه قاجار تعلق دارد و در آن به سال 1333 هجري قمري اشاره شده است. با توجه به اين کتيبه و فرم کلي مسجد و سبک و سياق آن بناي فوق مربوط به دوره قاجاريه است. اين بنا از مساجد ايواني بوده و در يک طبقه ساخته شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:5 | نویسنده : میثم اله وردی |