خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان در استان کلید می‌خورد.

خبرگزاری فارس: طرح ملی نهضت حفظ قرآن در استان مرکزی کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور و در راستای افزایش انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم طرح ملی حفظ قرآن از اول ماه مبارک رمضان در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور موظف به تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم ظرف مدت چهار سال است که استان مرکزی نیز سهم قابل توجهی از تربیت این حافظان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح قرارگاه فرهنگی و ستاد اجرایی طرح در اداره اوقاف و امور خیریه استان راه‌اندازی و تشکیل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: سهمیه استان مرکزی در امر تربیت حافظین قرآن 4 هزار و 460 نفر است که بین شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.

ساجدی‌فر گفت: ثبت‌نام از علاقمندان به مشارکت در این طرح از 21 تیر ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود که در استان مرکزی نیز ثبت‌نام از متقاضیان سه گروه هدف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نونهالان 7 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 18 سال و جوانان 19 سال به بالا گروه هدف این طرح را شامل می‌شوند بیان داشت: گروه اول سوره‌های کوچک قرآن، گروه دوم جزء اول و آخر قرآن و گروه سوم جزء اول و دوم و آخر قرآن کریم را در سال جاری حفظ می‌کنند.

به گفته وی این افراد ظرف مدت چهار سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد حفظ قرآن در استان بیان داشت: ریاست این ستاد به عهده مدیر کل و دبیری ستاد به عهده معاون فرهنگی اداره اوقاف است، ضمن اینکه یک کارشناس قرآن، یک بازرس و یک نفر به عنوان روابط عمومی در این ستاد عضویت دارند.

ساجدی‌فرد پیرامون سهمیه هر شهرستان در تربیت حافظ قرآن گفت: از مجموع 4 هزار و 460 نفر بالغ بر 250 نفر سهم آشتیان، 400 نفر سهم دلیجان، یک هزار نفر اراک، 450 نفر خمین، 650 نفر محلات، 350 نفر شازند، 190 نفر زرندیه، 250 نفر تفرش، 200 نفر خنداب و 800 نفر سهم شهرستان ساوه است.

به گفته وی این طرح در سطح 40 بقعه از بقاع متبرکه استان و با همکاری مؤسسات قرآنی، جامعة‌القران و خانه‌های قرآنی اجرا می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:5 | نویسنده : میثم اله وردی |