استان مرکزی در سالروز شهادت امام صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است

پایگاه خبری تفرش:

استان مرکزی در سالروز شهادت ششمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است.

مردم ولایتمدارنقاط مختلف شهری و روستایی این استان با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم درسالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.
به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و امروز( سه شنبه ) با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ رییس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلای بیت المقدس به راه افتادند.
عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع شربت و شیرینی از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.
روحانیان و طلبه های حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.
عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) به منصه ظهور گذاشتند.
مردم ولایتمدار و مومن شهرستان تفرش نیز با اجرای مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در مسجد شش ناو، تکیه های میانده، خلچان و بازرجان به سوگواری برای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت پرداختند.
همچنین مردم مومن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.
مراسم عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات ، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.
امام صادق ( ع ) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:46 | نویسنده : میثم اله وردی |