پایگاه خبری تفرش:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود.

 1432238304305_isna-18.jpg

علی محبعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: میزان 17 هزار تن انواع محصولات زراعی شامل گندم، جو، حبوبات، محصولات علوفه‌ای، صیفی جات و سبزیجات در 10 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و سه هزار و 700 هکتار اراضی آبی تولید و به نقاط مختلف استان و یا استان‌های مجاور عرضه می‌شود.

 وی افزود: همچنین بیش از هفت هزار تن انواع محصولات باغی نظیر گردو، بادام، انار، انگور و انواع گونه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در هزار و 800 هکتار تولید می‌شود.

 محبعلی ادامه داد: این محصولات علاوه بر مصرف داخل شهرستان، به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور هم صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: در 12 هزار مترمربع گلخانه‌های فعال شهرستان، سالیانه قریب به 550 تن محصولات سبزی و صیفی و در یک واحد فعال قارچ خوراکی نیز سالیانه 250 قارچ تولید می‌شود.

 وی فعالیت دو واحد عرقیات گیاهان دارویی با تولید سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در زمینه صنایع تبدیلی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی برشمرد.

 محبعلی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات دامی شهرستان سالیانه هزار و 830 تن گوشت قرمز، هزار و 800 تن گوشت سفید(مرغ و بوقلمون) و 45 تن گوشت ماهی، 11 هزار تن شیر خام، هزار و 200 تن تخم مرغ و 45 تن عسل است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود پتانسیل در این بخش، امکان توسعه و افزایش ظرفیت تولید کماکان در این شهرستان وجود دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:47 | نویسنده : میثم اله وردی |