فرماندار تفرش : نیمی از جوانان شهرستان تفرش بیکار هستند

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: نیمی از جوانان این شهرستان از معضل بیکاری رنج می برند.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان از نظر صنعتی بسیار فقیر است و بسترهای تاثیرگذار برای ایجاد اشتغال در آن ضیف بوده و به همین دلیل جوانان جویای کارمجبور به مهاجرت می شوند.

وی اظهار کرد: هشت هزار نفر از جمعیت تفرش را جوانان تشکیل می دهند که قریب چهار هزار نفر آن ها بیکار هستند.

فرماندار شهرستان تفرش اضافه کرد: کارخانه گونی بافی خورجین گستر تفرش به عنوان واحد موفق تولیدی و صنعتی در این شهرستان برای 350 جوان بستر کاری ایجاد کرده بود که به دلیل مشکلات نقدینگی و زیست محیطی به حالت نیمه تعطیل درآمده و درحال حاضر حدود یکصد نیروی شاغل دارد.

حمیدوند بیان کرد: خشکسالی های پیاپی و مشکل کمبود آب نیز شرایط خاصی را برای کشاورزی منطقه ایجاد کرده و ظرفیت اشتغالزایی در این حوزه را متاثر کرده است.

وی اجرایی شدن مصوبات کارگروه کشاورزی را گامی اساسی در ایجاد اشتغال تفرش عنوان کرد و گفت: کمبود آب مورد نیاز، فعالان این بخش را نیز با مشکل مواجه کرده است.

حمیدوند اظهار کرد: بر اساس مفاد سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله توسعه کشور بخش کشاورزی در اولویت اول قرار داشته و برای پیشرفت و توسعه چشمگیر در کشور باید سرمایه گذاری ها بیشتر به سمت این بخش هدایت شوند، اما مسوولان باید برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند چرا که در غیر این صورت توسعه و پیشرفتی در بخش کشاورزی صورت نمی گیرید.

وی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی و بیکاری در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.

حمیدوند گفت: حل نشدن معضل بیکاری در تفرش به شبکه ای از مشکلات اجتماعی دامن می زند که یکی از آن ها مهاجرت پسران جوان برای کار و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پدیده دختران بزرگسال فاقد درآمد و سرپناه است.

وی افزود: شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:35 | نویسنده : میثم اله وردی |