دکتر صلاحی :متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند

پایگاه خبری تفرش:

متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند/ برج‌سازی‌ و تراکم فروشی؛ اولویت مدیریت شهری

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهر تهران تاکید کرد و افزود: لازم است بازسازی مناطق فرسوده در دستور کار متولیان قرار گیرد و برای کاهش تلفات در هنگام زلزله، بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده  اصولی و منطبق بر ضوابط،  مقررات مهندسی و شهری انجام گیرد.

نماینده مردم تفرش وآشتیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تهران در کانون توجه متولیان نیست، گفت: متاسفانه متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند و ساخت برج ها و تراکم فروشی بیشتر در کانون توجه آنها قرار دارد در صورتیکه اگر به مقوله بافت های فرسوده بیشتر توجه شود باعث زیباتر شدن فضای شهری می شود و از سوی دیگر هنگام وقوع زلزله تلفات کمتری خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  تصریح کرد: شورای شهر تهران باید با عزم و اراده ای جدی به عنوان نمایندگان مردم تهران با همکاری دولت و شهرداری به وظیفه خود در خصوص بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده عمل کند.

صلاحی ادامه داد: با توجه به گسل‌های فراوان در کلانشهر تهران هنگام بروز زلزله،  امکان امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق فرسوده سخت خواهد بود لذا باید پرداختن به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده دغدغه جدی دولت و شهرداری تهران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با انتقاد از ساخت وسازها در حریم بافت‌های فرسوده بدون رعایت چارچوب‌های قانونی در کلانشهر تهران، گفت:  لازم است شهرداری تهران از ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم بافت های فرسوده صورت می گیرد جلوگیری کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس نهم، با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی مناسب و ارزان به ساکنان مناطق فرسوده، تصریح کرد: بر طبق استانداردها این مناطق باید شناسایی شوند و برای تخریب و بازسازی آنها برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد چون اکثر این بافت‌ها به افراد محروم تعلق دارد و توانایی ترمیم و بازسازی را ندارند لذا  لازم است بسته های تشویقی ارزانی به آنها اختصاص و اعتباراتی برای ترمیم و بازسازی از سوی دولت به این افراد تعلق گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: اگر شهرداری در برخی از موارد تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده را به صلاح نمی‌بیند باید در جای دیگر به ازای واگذاری زمین آنها،  به صاحبان این مناطق آپارتمان یا خانه ای تحویل دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم باید برای تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده خود با دولت و شهرداری همکاری کنند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری تهران مشکلات بافت های فرسوده هر چه سریعتر  برطرف و رفع شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |