بازارچه صنایع دستی در تفرش احداث می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

صنایع دستی زنجان

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش گفت: کلنگ احداث بازارچه صنایع دستی در تفرش به زمین زده می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حیدری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی بازارچه اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی روز دوشنبه مورخ 24 فروردین با حضور معاون صنایع دستی کل کشور در پارک حکیم نظامی تفرش کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بازارچه های صنایع دستی سبب شده تا صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و سبب می‌شود تا کالاهای تولیدی بدون واسطه‌ با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: نبود بازار فروش مناسب و مشخص برای صنایع دستی، سبب رکود این صنایع شده و وجود این بازارچه می‌تواند رونقی دوباره در صنایع دستی این خطه به وجود آورد.

حیدری با اشاره به تاثیر صنایع دستی در اقتصاد خانواده گفت: رشد این صنایع می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های تولیدکننده نقش موثری داشته، در صورتی که این صنایع با ارزش محلی از بین بروند عواید خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: صنایع دستی هویت یک ملت است از این رو باید از همه امکانات و مناسبت ها برای رونق آن بهره گیری کرد، نخستین کارکرد صنایع دستی ایجاد اشتغال است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: با این که ایران از نظر صنایع دستی از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است اما هنوز به این رشته ها به عنوان صنایع بومی توجه کافی نشده است.

حیدری با اشاره به بازارچه‎های صنایع دستی گفت: برپایی این گونه بازارچه‎ها می‌تواند فضای کسب و کار محلی و همچنین فروش این محصولات را توسعه دهد تا این هنر صنعت با رونق بیشتری روبرو شود.

وی افزود: در طول نوروز امسال حدود 40 هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی ،مذهبی در تفرش دیدار کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: امامزاده محمد جد مقام معظم رهبری، موزه فرهنگ و هنر نصیر و امامزاده ابوالعلی از اماکن پر بازدید کننده نوروز امسال دانست.

حیدری با اشاره به توسعه گردشگری تفرش گفت: اجرای تبلیغات موثر و ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان خواهد توانست در ماندگاری گردشگر و توسعه اقتصاد شهرستان نقش به سزایی را ایفا کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:36 | نویسنده : میثم اله وردی |