فرماندار تفرش: ایجاد اشتغال مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار مهمترین رویکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیکاری یکی از مهمترین دغدغه های دولت و استانداری استان مرکزی است و این مهم باعث شده تا همه تمهیدات اقتصادی این استان بر پایه ایجاد اشتغال باشد.

وی ادامه داد: دولتمردان، اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های دانش بنیان که از ظرفیت های موجود داخلی نشات می گیرد را بهترین روش برای تسریع در روند کاهش بیکاری دانسته و معتقدند که ابتدا باید حوزه هایی که ظرفیت های بیشتری برای ایجاد شغل دارند، شناسایی شوند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: یکی از مهم‎‎ترین ظرفیت های شهرستان تفرش، گردشگری به ویژه در بخش طبیعی مناطق روستایی است که می‎‎تواند دریچه روشنی برای توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال روستایی در شهرستان تفرش با توجه به برخورداری این شهرستان از روستاهای متعدد با ظرفیت ‏های بالا و گوناگون از اهمیت بالایی در برنامه ریزی های مدیران شهرستان برخوردار است.

حمیدوند با بیان اینکه 390 فرصت شغلی در سال جاری در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان تفرش ایجاد شده، افزود: اعتبارات مصوب اشتغالزایی در شهرستان تفرش برای 240 نفر تخصیص داده شده بود اما با صرفه جویی و حمایت های برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان، این تعداد افزایش یافت.

فرماندار تفرش گفت: حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در شهرستان تفرش در سال جاری تخصیص شده بود که 18 میلیارد ریال آن از سوی اداره بهزیستی و اداره کمیته امداد و بقیه توسط سپاه ناحیه و فرمانداری تفرش تامین شد.

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: فرصت های اشتغالزاییاین شهرستان در بخش های کشاورزی، دامدارای، شیلات، پرورش بوقلمون، پرورش قارچ، آبیاری تحت فشار و بخش خدمات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری تفرش همه توان خود را برای اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت افراد جوان به مرکز استان بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: اداره های کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تفرش نیز رویکرد خود را در حمایت از مددجویان از حمایت های مادی به توانمندسازی تغییر داده است و بیشتر اعتبارات خود را به اشتغالزایی تخصیص می دهند.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب شرقی اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:1 | نویسنده : میثم اله وردی |