49 هکتار از اراضی ملی در تفرش رفع تصرف شد

پایگاه خبری تفرش:

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

خبرگزاری فارس: 49 هکتار از اراضی ملی در تفرش رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی مؤمن ظهر امروز در نشست اعضای کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی تفرش اظهار داشت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ممیزی بیش از 90 درصد مراتع انجام شد و 94 درصد از اراضی نیز دارای سند ملی شده‌اند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بر ضرورت تشکیل کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال و برگزاری جلسات آن تاکید کرد و ادامه داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

مؤمن با اشاره به انجام مطالعات آبخیزداری گفت: تاکنون 40 درصد مطالعات آبخیزداری در این شهرستان انجام شده که بر اساس این مطالعات در بخش اعظمی از مناطق اقدامات آبخیزداری اجرایی شده است.

مؤمن حفاظت، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری را از ماموریت‌های اصلی این اداره عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون در سطح اراضی تفرش 492 مورد بند خشکه‌چین، 133 مورد بندهای خاکی، 71 مورد بندهای سنگی ـ ملاتی و 120 مورد گابیون احداث شده است.

رئیس دادگستری تفرش نیز با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه با ارزش منابع طبیعی و اراضی ملی گفت: با توجه به پیشرفت علم و صنعت و رشد تکنولوژی انگیزه و تمایل مردم برای تصرف و تصاحب اراضی ملی بیشتر شده است.

ابوالفضل میرزایی افزود: به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال باید مسئولان ذی‌ربط در ادارات که متولی این امر هستند، همواره از هوشیاری و آمادگی کافی برای برخورد با متخلفان برخوردار باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |