آخرین وضعیت مصدومان سانحه رانندگی امدادگران استان مرکزی+ تصاویر

پایگاه خبری تفرش:

سانحه رانندگی امدادگران تفرشی که برای اردوی زیارتی عازم به سمت شهرمقدس قم بودند ۱۹مجروح برجای گذاشت که خبر می‌رسد احتمالا ۲مصدوم قطع نخاع شده و یکی نیز نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارد.

امدادگران مرکزی/ سانحه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، روز گذشته براثر سانحه رانندگی در 40کیلومتری تفرش به دستجرد 19نفر از امدادگران استان مرکزی که به‌صورت گروهی عازم اردوی زیارتی بودند دچار سانحه شده و به جز 2نفر که بصورت سرپایی در محل مداوا شدند مابقی به بیمارستان والفجر تفرش اعزام و نیز با کمک‌گیری از امدادرسانان قم و به وسیله بالگرد به قم منتقل شدند.

شهریورماه امسال بود که 2دانش آموز امدادگر استان مرکزی در شمال کشور غرق شدند و اکنون به فاصله کمتر از 5ماه حادثه‌ای دیگر، امدادگران استان را به سمت مرگ هدایت کرد، هرچند امروز خبر از احتمال قطع نخاع شدن 2نفر از امدادگران سانحه امدادگران استان مرکزی به گوش می‌رسد.

 احتمال قطع نخاع شدن 2نفر از مصدومان

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم درباره این سانحه اظهار داشت: اعضایی که برای اردوی زیارتی به قم می‎رفتند شامل جوانان، امدادگران و داوطلبان بوده همه عضو هلال احمر تفرش بودند و از محور سلفچگان عازم قم بودند.

سیدمهدی حسینی می‌افزاید: گردنه‎ای که مینی‌بوس اعضای هلال احمر تفرش دچار حادثه شد یکی از گردنه‌های خطرناک است و مینی‎بوس آنها در یک سرازیری با سرعت بالا در حال حرکت بوده که راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند و از مسیر منحرف می‌شود.

وی تصریح می‌کند: آنچه که در بین تیم نجات مطرح شده این است که در بین 2 تن از مجروحان احتمال آسیب نخاعی وجود دارد، یکی دیگر از مجروحان خانمی است که از ناحیه دست دچار آسیب شده و برای جراحی پلاستیک به تهران اعزام شد.

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان مرکزی بااشاره به عیادت از مجروحان می‌گوید: در بازدیدی که از مجروحان در بیمارستان قم داشتم تعدادی از آنها مرخص و تعدادی برای احتیاط مرخص نشده‌اند.

حسینی خاطرنشان می‌کند: در راستای آمادگی امدادگران برنامه های اردویی برگزار می‎شود زیرا اگر این گونه برنامه‎ها نباشد نمی توان نیاز جامعه را پاسخ داد.

وی بااشاره به دلیل برگزاری این اردو می‌افزاید: این اردوها حالت تشویقی داشته زیرا این اعضا به صورت داوطلبانه بدون دریافت مزد به شکل عام المنفعه فعالیت دارند، برای حفظ این فرهنگ اردوهای تشویقی برگزار می‌شود تا علاقه جذب در جمعیت باقی بماند.

حسینی تصریح می‌کند: غرق شدن دو تن از دانش آموزان اراکی در اردوی هلال احمر در انزلی یک حادثه کشوری بود که در آن 400 دانش آموز از سراسر کشور حضور داشته و همه بچه‌ها در آب بودند اما دانش‌آموزان اراکی غرق شدند.

سرعت بالا، شاید دلیل سانحه بود

یکی از سانحه دیدگان که خود در مینی بوس و در بین امدادگران حضور داشت به خبرنگار تسنیم گفت: 6نفر را عمل کردند هرچند به سبب آشنایی امدادگران به مسائل امدادی مشکلات موجود براثر این سانحه کمتر شد و خود امدادگران توانستند بخشی از کار مداوا و امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

وی بااشاره به دلیل وقوع این سانحه می افزاید: شاید یکی از دلایل این سانحه را می توان سرعت بالای خودرو دانست که منجر به وقوع این سانحه شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:43 | نویسنده : میثم اله وردی |