امام جمعه تفرش: پیروی از سنت پیامبر(ص) جزء لاینفک جوامع اسلامی است

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

امام جمعه تفرش گفت: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تفرش دوری از گناهان را یکی از راه‌های هدایت انسان‌ها دانست و اظهار داشت: خداوند انسان‌های گناهکار را از جامعه دور می‌کند و اگر انسان‌ها از گناه دوری کنند به آمرزش دنیا و آخرت خواهند رسید.

وی افزود: "صداقت کلید همه خوبی‌ها و کلید تمام بدی‌ها دروغ است که بسیاری از خانواده‌ها بر اثر گفتن دروغ از هم می‌پاشند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:دروغ عمر را کوتاه وانسان را از عفت و حیا دور می‌کند و بسیاری از افراد در جامعه بوسیله دروغ سعی دارند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به مسئله عفت و حیا در جامعه گفت: مرتکب شدن به اعمال نادرست انسان را از حیا دور می‌کند و رعایت حیا سبب نزدیک شدن انسان به خداوند می‌شود.

وی افزود:دشمنان با مسموم کردن جامعه بدنبال از بین بردن عفت و حیا در بین زنان و مردان کشورهای اسلامی هستند که خداوند در قرآن نیز بر کنترل شهوت و رعایت حیا تاکید کرده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: خوش اخلاقی با مردم عمر و روزی انسان را زیاد می‌کند و خیر دنیا و آخرت نصیب بندگان می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شکرگزاری در همه شرایط را یکی ازخصایص مومنان دانست و گفت: انسان در کنار نعمت‌های خداوند و بودن در شرایط مناسب باید کمبودها را شاکر باشد و خداوند در این صورت است که ظرفیت وجودی انسان را افزایش می‌دهد و به روح او وسعت می‌بخشد.

وی جامع ترین تمدن در جهان را تمدن جهان اسلام دانست و افزود: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جامعه اسلامی است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیامبر(ص) بعد از ورود به بلاد با ساخت مسجد مردم را متحد می‌کرد و مساجد را مهمترین مراکز ترویج دین مبین اسلام قرار داده که این یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت در میان مردم بود.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را یکی از ارکان وحدت در جوامع دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود در جمع مردم قم بر وحدت میان جوامع تاکید کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:52 | نویسنده : میثم اله وردی |