رئیس جمعیت هلال احمر تفرش: طرح امداد و نجات زمستانی تفرش در حال اجرا است

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش گفت: طرح امداد و نجات زمستانی در محورهای مواصلاتی منتهی به تفرش با توجه به شروع فصل سرما در حال اجراست.

 خبرگزاری فارس: طرح امداد و نجات زمستانی تفرش در حال اجرا است

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آمادگی کامل هلال احمر تفرش برای امداد رسانی و نجات در راه ماندگان در فصل سرما، اظهار داشت: از جمله طرح‌های در حال اجرای جمعیت هلال احمر تفرش، طرح امداد و نجات زمستانی است که از 19 آذر ماه آغاز شده و تا 27 اسفند 93 ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح امدادگران در قالب 3 گروه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی منتهی به تفرش به خصوص محور مواصلاتی تفرش- قم و گردنه گیان حضور پیدا کرده و در هنگام بارش برف و کولاک به مسافران امداد رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش بیان داشت: امداد و نجات افراد حادثه دیده، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری از جمله موارد امدادی این طرح می‌باشد.

حسین‌جمال ادامه داد: در طرح زمستانی، 4 تیم امدادی به صورت مجهز و آماده، اولویت بندی شده و بر حسب نیاز تیم‌های 2،1، 3 و 4 به محل اعزام می‌شوند و حتی در صورت نیاز از ظرفیت‌های امدادی استان و شهرستان‌های مجاور در حوادث احتمالی در قالب طرح امداد و نجات زمستانی استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح آموزش 180 نفر از معرفی شدگان اداره کار، رفاه و امور اجتماعی نیز هم اکنون در جمعیت هلال احمر تفرش در حال  برگزاری است و افراد شرکت کننده در قالب کلاس‌های 30 نفره ضمن آموزش در زمینه مهارت‌های فنی و اشتغال‌زایی، در زمینه کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و نحوه مواجهه با مصدومین ایست قلبی، سوختگی، خونریزی و پانسمان آموزش می‌یابند تا در صورت لزوم در محیط کار و در سطح جامعه از این آموزش‌ها استفاده کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش اضافه کرد: همچنین اردوی جهادی و کارگاه سلامت در مناطق روستایی و محروم در حال برگزاری است فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و خدماتی شامل توزیع سبد کالا توسط خیرین، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، آموزش‌های بهداشت شخصی و آموزش مهارت‌های زندگی  از جمله فعالیت‌های  این دوره از اردوهای جهادی می‌باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 16:42 | نویسنده : میثم اله وردی |