مدیر اوقاف تفرش در گفت‌و‌گو با تسنیم: مستند بقاع شاخص شهرستان تفرش رونمایی می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

اوقاف

 مدیر اوقاف و امور خیریه تفرش گفت: هم‌زمان با هفته وقف از مستند معرفی بقاع شاخص شهرستان تفرش رونمایی می‌شود.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، بااشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار داشت: وقف احسان ماندگار و خداپسندانه ای است که از بادوام ترین خدمات به هم نوعان در جامعه است.

وی افزود:27 آذر تا 5 دی‌ماه به نام هفته وقف نامگذاری شده و فرصتی مناسب برای ایجاد بستر مناسب برای ترویج وقف و ایجاد و ثبت وقف‌های جدید است.

مدیر اوقاف و امور خیریه تفرش با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، بر ترویج این سنت حسنه تأکید کرد و گفت: وقف چشمه همیشه جاری و جاودان بوده که اجر اخروی و دنیوی را برای مومنان به‌همراه دارد.

عسگری وقف را میراث جاودان برای انسان‌ها دانست و تصریح کرد: وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری است که شرکت در آن پیروی از سیره ائمه اطهار است.

وی افزود: اجراء بیش از 10 ویژه برنامه در هفته وقف در این شهرستان، ایجاد خیمه‌های معرفت و توزیع بروشور بقاع متبرکه، غبار روبی مزار شهداء و خادمان بقاع متبرکه، ویزیت رایگان در درمانگاه روستای جفتان، دیدار مسئولان از سامانه جامعه موقوفات شهرستان، فراخوان مقاله اثرات وقف از برنامه های هفته وقف در شهرستان تفرش است.

مدیر اوقاف و امورخیریه تفرش خاطر نشان کرد: در هفته وقف از مستند بقاع شاخص تفرش رونمایی می‌شود و در این مستند 6 بقعه شاخص شهرستان تفرش به مردم استان مرکزی معرفی می‌شود.

عسگری بر اجراء برنامه های مذهبی در هفته وقف اشاره کرد و گفت: غبار روبی‌امامزاده محمدبن افطس جد مقام معظم رهبری، برگزاری همایش لبیک یا رسول الله در روز 28 صفر، عزاداری در روز شهادت امام رضا(ع) در جوار بقاع متبرکه در این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)، وقف، علم و فن‌آوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امام‌زادگان، وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات، وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی به ترتیب روز شمارهای هفته وقف از 29 آذر لغایت 5 دی‌ماه است.

مدیر اوقاف و امورخیریه تفرش تصریح کرد: نیاز جامعه به وقف جدید و مسائل شبیه آن نیاز مردم است و اهالی رسانه باید در راستای ایجاد وقف جدید و مسائل روز به مردم اطلاع رسانی کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 1:29 | نویسنده : میثم اله وردی |