مدیر جهاد کشاورزی تفرش: سطح زیرکشت گندم آبی در تفرش ۲۰ درصد کاهش داشته است

پایگاه خبری تفرش:

گندم آبی

 مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: به دلیل کاهش منابع آبی در این شهرستان، سطح زیرکشت گندم آبی امسال نسبت به سال‌های گذشته، حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

علی محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به کشت پاییزی این شهرستان اظهار داشت: محصولات زراعی تفرش شامل 6 هزار هکتار گندم دیم، 850 هکتار گندم آبی، 1100 هکتار جو آبی تاکنون کشت شده است.

وی افزود: برای کشت این مقدار محصول زراعی کشاورزان علاوه بر بذور خود مصرفی، بیش از 38 تن بذور گواهی شده نیز در اختیار کشاورزان قرار داده شد و ارقام مورد کشت کشاورزان، در گندم دیم اغلب رقم سرداری و در گندم آبی بک کراس روشن، اروم، میهن و در جو آبی رقم بهمن و ماکویی کشت شده است.

مدیرجهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های گذشته تمامی مزارع کشت شده از وضعیت سطح سبز مناسبی برخوردار بوده است.

محبعلی با اشاره به مدیریت مزارع با استفاده از کارشناسان جهادکشاورزی این شهرستان گفت: در راستای مدیریت بهتر مزارع، در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گندم کارشناسان ناظر به منظور نظارت و راهنمایی کشاورزان و رعایت اصول به‌زراعی در کشت درنظر گرفته شده  است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 نیز درشهرستان تفرش بیش از 17 هزار تن محصولات زراعی شامل گندم، جو،حبوبات، علوفه، سیر و صیفی‌جات تولید شده که این میزان محصول در 3 هزار 600 هکتار از اراضی آبی و 7هزار و 300 هکتار اراضی دیم کشت شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:28 | نویسنده : میثم اله وردی |