نماینده مردم تفرش در مجلس: حقابه رودخانه قره‌چای مشخص شود

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طول رودخانه قره‌چای و منتهی شدن آن به سد ساوه می‌طلبد که حقابه این رودخانه مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر نیرو با استاندار و فعالان صنعت آب، برق و گاز با اشاره به طول این رودخانه اظهار داشت: این رودخانه دارای طولی معادل با 40 تا 50 کیلومتر دارد که به سبب همین طول باید حقابه آن مشخص شود.

وی افزود: مشخص کردن حریم رودخانه‌ها نیز از مواردی است که به سبب کمبود اعتبارات انجام نشده که همین موضوع مشکلاتی را در بخش کشاورزی به وجود آورده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در فصل تابستان اکثر روستاهای مربوط به شهرستان‌های فراهان بیشتر از یک ساعت آب شرب ندارند  و از طریق تانکر این موضوع تامین می‌شود که نیاز به اعتباراتی به منظور رفع این مشکل دارد.

صلاحی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تفرش گفت: تصفیه‌خانه موجود در شهرستان تفرش نیاز به اعتبار به منظور تجهیز شدن دارد چرا که کیفیت بد خروجی این تصفیه‌خانه منجر به فاجعه زیست محیطی شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به حدف شدن ردیف‌های اعتباراتی اقداماتی به منظور تکمیل طرح‌های فاضلاب و نیز کامل شدن فاضلاب تفرش انجام شود.

نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با انتقال پساب فاضلاب از شهرستان اراک به دشت فراهان امیدواریم که بتوانیم تحولاتی را در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم چراکه این دشت حاصلخیزی است.

صلاحی با اشاره به طرح عمرانی گفت: پروژه آب هفتیان از پروژه‌های عمرانی است و براساس تعهداتی که وزارت‌خانه ایجاد کرده مقرر شده بود که در سال 95 با فایناس داخلی افتتاح شود اما سرعت کمی را می‌پیماید انتظار داریم با اعتبارات خوبی که در سال 94 منظور می‌شود آبرسانی خوبی را به شهرستان تفرش داشته باشیم.

وی افزود: مشکل کم‌آبی مساله‌ای است که در تمام کشور احساس می‌شود اما در استان مرکزی به سبب فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی نیاز به آب نمود بیش‌تری پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد: با توجه به مخزن 5 هزار متر مکعبی که نسب شده است امیدواریم که روستاهای نزدیک این مخزن از آن بهره‌مند و به آب آشامیدنی مطلوب دست پیدا کنند.

صلاحی با اشاره به حفر چاه‌های غیرمجاز گفت: در ارتباط با با حفاری‌های غیرمجاز در اکثر شهرستان‌ها از حد مجاز پایین تر رفته که باید با متخلفان برخورد شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |