دفتر خبرگزاری تسنیم در تفرش افتتاح شد

پایگاه خبری تفرش:

افتتاح دفتر تفرش

 در آستانه نخستین سالگشت تاسیس خبرگزاری بین المللی تسنیم در استان مرکزی، دفتر خبر شهرستانی تفرش در این شهرستان بصورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، آئین افتتاح رسمی نخستین دفترخبر شهرستانی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی ظهر امروز با حضور فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی و نیز مدیران نشریات محلی و خبرنگاران فعال شهرستان تفرش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که بیش از 90دقیقه به طول انجامید، فرماندار تفرش، فرمانده سپاه تفرش و نیز مدیرخبرگزاری تسنیم استان مرکزی پیرامون مسائل جاری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به بیان مطالبی پرداختند.

فرماندار تفرش: تسنیم باید پیشرو در پوشش اخبار شهرستان تفرش باشد

فرماندار تفرش در این برنامه بااشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج یکی مهمترین گروه های مردمی در کشور است و امدادهای غیبی بسیج در پیشروی این شهرستان تاکنون موثر بوده است.

کریم حمیدوند به اهمیت جایگاه خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و افرود: خبر و اطلاع رسانی مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است و ارائه دیدگاه مثبت از تفرش باید سرلوحه کار خبرنگاران باشد.

وی تصریح کرد: عمل به تکلیف و رعایت سرعت و دقت یکی از مهمترین وظایف خبرنگار است و خبر باید همه گزینه های مثبت و منتقدانه را در خود جای دهد.

حمیدوند خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به مطبوعات و ایجاد ارتباط مناسب روابط عمومی ها با خبرنگاران سبب ایجاد هم افزایی میان مردم و مسئولان شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به تکلیف خود عمل کنند افزود: رفتار و کردار خبرنگار باید نمونه فرد مسلمان و موثر باشد و فعالیت خبرنگاران شهرستان تفرش در عرصه خبر مناسب است و مهمترین هدف رسانه ها در عصر حاضر انسان سازی است.

فرمانده سپاه تفرش: رسانه‌ها در زمین دشمن‌بازی نکنند

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به ضرورت و اهمیت فعالیت خبری رسانه های انقلاب اسلامی گفت: رسانه یکی از مهم ترین ابزار ترویج و نشر ارزش های دینی بوده و از طرف دیگر نظام دینی در معرض تهاجم اندیشه های بیگانه و مخالف است و ضرورت دارد براساس مبانی دینی در مقابل هجمه های دشمن از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند.

علی فراهانی با برشمردن ویژگی های یک رسانه تراز اسلامی گفت: یک رسانه ارزشی و انقلابی باید 3ویژگی داشته باشد که نخستین ویژگی آن شناختن صحیح ارزش های انقلاب است و اگر کسی نسبت این ارزش ها شناختی نداشته باشد بطور طبیعی نمی تواند در این مسیر گام بردارد. 

وی تصریح کرد: ویژگی دوم وجود یک عزم و اراده جدی برای دفاع از این ارزش هاست و آخرین ویژگی آن تجهیز به توانمندی های حرفه ای باشد تا بتواند در برابر هجمه های فرهنگی منطقی و عقلایی دفاع بکند و هر کدام از این سه ویژگی که در آن خللی پیش بیاید آن رسانه در دفاع از ارزش ها دچار نقصان می شود و چه بسا فعالیت آن رسانه آثار سوء داشته باشد.

فراهانی افزود: جوانانی که در این مسیر فعالیت می کنند خطرهایی متوجه آنان است که خطر نشناختن ارزش ها، سست شدن اراده و کم بهرگی یا بی بهره بودن از هنر و تکنیک های لازم در این زمینه است و به همین سبب این جوانان باید مراقبت های فکری لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه شهرستان تفرش بصیرت انقلابی را مهمترین ویژگی رسانه های انقلابی دانست و گفت: باید توجه داشت که رسانه ها نباید به سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات در جامعه بپردازند بلکه می توانند با انتقادهای سازنده و نه مخرب، در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور بپردازند.

وی افزود: رسانه ها باید با مراقبت بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند که با بهره مندی از بصیرت و دیدباز انقلابی نباید فرصت را برای دشمنان انقلاب اسلامی فراهم کنند و از طرفی هیچگاه در زمین دشمن بازی نکنند.

تسنیم جوان ترین و در عین حال علمی ترین خبرگزاری استان مرکزی است

مدیرخبرگزاری تسنیم استان مرکزی در آئین معارفه مسئول دفتر خبرگزاری تسنیم در تفرش با اشاره به اقدامات و بخشی از فعالیت‌های این خبرگزاری در استان اظهار کرد: خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در آستانه یک سالگی خود تا کنون میزبان 94 مدیر استانی و کشوری بوده و با 25 سال سن جوان ترین خبرگزاری استان است.

مبین جلیلی افزود: خبرگزاری تسنیم در بخش آموزش و پژوهش نخستین خبرگزاری است که مدیریت آموزش و پژوهش را در استان مرکزی عملی نموده است.

جلیلی تصریح کرد: طرح خبرنگار شهروندی یکی از مهمترین اقدامات این خبرگزاری در جهت رفع مشکلات مردم و بیان آن برای مسئولان است.

وی با بیان اینکه طرح خبر یاوران یکی دیگر از اقدامات این خبرگزاری است افزود: این طرح برای اولین بار در استان مرکزی اجرایی شده و در یک سالگی خبرگزاری تسنیم در هر شهرستان از 3نفر از خبر یاوران تقدیر می شود که 3نفر از آنها نیز از تفرش هستند.

مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم همچنین از رونمایی از مستند روایت زندگی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: استان مرکزی بهشت مفاخر ایران است و امام خمینی(ره) افتخار ایران اسلامی و استان مرکزی است که به زودی مستند روایت زندگی امام خمینی(ره) در استان اکران می شود.

جلیلی راه اندازی دفاتر خبری در 12 شهرستان استان را چشم انداز این خبرگزاری عنوان کرد و افزود: ایجاد دفاتر خبری در جوار مکان‌های معنوی و بقاع متبرکه و مکان های شاخص هر شهرستان در برنامه‌های این خبرگزاری گنجانده شده است.

در پایان مراسم نیز، عاطفه بیاتی به عنوان مسئول دفترخبر شهرستانی خبرگزاری تسنیم در شهرستان تفرش معارفه شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:52 | نویسنده : میثم اله وردی |