مدیرمنابع طبیعی تفرش: عملیات بیولوژیکی درسطح ۲۳۲ هکتار از اراضی تفرش انجام می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

مراتع بیابان زدایی گلستان

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: عملیات بیولوژیک در قالب کپه کاری در سطح ۲۳۲ هکتار زمین اراضی شهرستان تفرش انجام می‌شود.

مجتبی مومن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اجرای عملیات بیولوژیک اظهار کرد: عملیات بیولوژیک در قالب کپه کاری در سطح 232 هکتار زمین اراضی شهرستان تفرش انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اثرات مشخص شده پروژه بیولوژیک که در طرح‌های مطالعاتی و پروژه مذکور در سطح 3 فقره طرح آبخیزداری که شامل حوزه‌های آبخیز کهلو، حوزه فرسمانه در حوزه شهری 2 تفرش انجام شده است.

مدیراداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش تصریح کرد: عملیات بیولوژیکی گونه‌های وسیعی از عملیات اجرایی را در خود جای داده که در عرصه‌های طبیعی اجرایی می‌شوند این عملیات برای تثبیت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌‌ای دارد.

مومن با اشاره به ضرورت عملیات کپه کاری گفت: با در نظر گرفتن فرسایش خاک و سیر قهقرایی پوشش گیاهی برای بازگرداندن و اصلاح مراتع روش‌هایی از جمله کپه کاری برای تولید علوفه، تقویت پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک امری بسیار مهم است.

وی افزود: به دلیل چرای بیش از حد ودائمی یکسری حیوانات بسیاری از گیاهان در حال انقراض بوده ودیگر در مراتع این گیاهان دیده نمی‌شوند ولی با این عملیات ما می‌توانیم گونه‌های در حال انقراض را حفاظت کنیم.

مدیراداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش تصریح کرد: برای اجرای این پروژه مبلغ 210 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی محقق می‌شود.

مومن با اشاره به همکاری مسئولان گفت: با مشارکت مردم و مساعت مسئولان برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اینکه مراتع بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم تا بهره‌برداران و آبخیزداران بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:35 | نویسنده : میثم اله وردی |