غرب باید به جای تحریم، واقعیت های ایران را ببیند

پایگاه خبری تفرش:

غرب باید به جای تحریم، واقعیت های ایران را ببیند
خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: غرب باید به جای تحریم واقعیت های ایران را ببیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  و امام جمعه اراک، (20 آبان) در چهل و پنجمین کارگروه تاخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با مشارکت شهرستان تفرش با اشاره به تحریم های ظالمانه شواری امنیت علیه ایران گفت: غرب تا کنون فهمیده که تحریم ها هرگز علیه ملت ایران راه به جایی نبرده است.

وی ادامه داد: ظریف و وزیر امور خارجه امریکا و اشتون دو روز در مسقط با یکدیگر دیدار کردند که در آن ظریف تاکید داشته برنامه هسته ای ایران هیچ گاه هدف نظامی نداشته و نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تحریم های ظالمانه علیه ایران نتیجه ای برای بیگانگان در بر نداشته است.

وی با بیان اینکه تلاش همه جانبه در لایه های مختلف جامعه سبب موفقیت ما در بخش های مختلف می شود، بیان کرد: حفظ تحریم ها توسط شورای امنیت بر علیه ایران ظالمانه است و این مساله بسیار حساسی بود و نباید در این مسیر سهل انگاری و کوتاهی شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ایران تا جایی که توانست در برابر خواسته های شورای امنیت کوتاه آمده است، اظهار کرد: اما شورای امنیت در بخش تحریم ها مرحله ای عمل کرده و تا اطمینان کامل از سوی ایران تحریم ها را مرحله ای حذف می کند.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت خود کفایی و خود اتکایی ملت ایران بیان کرد: استفاده از فرصت ها، شرط خود اتکایی و اشتغال مولد است.

 

استان برای انجام برنامه ششم توسعه آماده شود

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و نهاد ها و مردم در برابر وظایف و مسئولیت های که بر عهده دارند مسئولند، افزود: همه افراد به عنوان بخشی از بدنه جامعه باید خود را مسئول دانسته و در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشا باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: اگر انجام فعالیت ها به نحو احسن صورت گیردجامعه اسلامی ایران به جایگاه اصلی خود دست خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انجام و اتمام کارهای نیمه تمام تاکید کرد و گفت: باید برنامه های که برای استان تدوین شده است به درستی انجام شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در سال جاری بودجه مطلوبی به استان ها ارایه نشده است، ادامه داد: با این حال برنامه پنجم روبه اتمام است و باید آماده برنامه ریزی برای برنامه ششم توسعه شویم.

تاسیس شرکت های سهامی عام زمینه ای برای سرمایه گذاری است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی شرکت های سهامی عام در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: شرکت سهامی عام در استان های دیگر تشکیل شده است و استان مرکزی نیز باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  شرکت سهامی عام زمینه ای برای سرمایه گذاری، صندوق پس انداز و قدرتی برای ایجاد بخش های تولیدی و مختلف در جامعه است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای رشد و توسعه و پیشرفت استان استفاده شود.

فرهنگ سازی راهی برای پیشگیری از ابتذال و بی بند وباری است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محمد مومنی، امام جمعه شهرستان تفرش نیز در سخنانی با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی می توان از ابتذال و بی بند و باری جلوگیری کنیم، گفت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی راهی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگزفته از انقلاب امام حسین علیه السلام بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فکری و فرهنگی بود که سبب معرفی به تمام دنیا شد.

امام جمعه شهرستان تفرش نامگذاری سال جاری را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشان از تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب از ابتدای امسال به مسایل فرهنگی تاکید داشته و آن را مهمتر از مسایل اقتصادی عنوان کرده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |