گنجینه های فرهنگی تفرش به بطن جامعه شناسانده شود

پایگاه خبری تفرش:

استاندارمرکزی گفت: گنجینه های فرهنگی تفرش باید به بطن جامعه شناسانده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی (20 آبان) در جریان سفر خود به شهرستان تفرش در حاشیه بازدید از کتابخانه و مهدیه حاج زین العابدین نصیر و امامزاده ابوالعلاء شهرستان تفرش گفت: شهرستان تفرش از دیرباز مهد پرورش علما و بزرگانی و دانشمندانی است که باید این مشاهیر و مفاخر به نسل های آینده نیز شناسانده شوند.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان های استان افزود: این امر راهی برای شناسایی فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه و آشنایی عموم افراد به ویزه نسل جوان با آن فرهنگ است.

مقیمی با بیان اینکه هفته جاری هفته فرهنگی شهرستان تفرش است، بیان کرد: شناساندن ظرفیت های فرهنگی این شهرستان و گنجینه های فرهنگی آن به جامعه ضروری است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف استان زمینه ترویج فرهنگ در جامعه است، اضافه کرد: سند فرهنگی استان مرکزی تنظیم و تصویب شده است و در این سند برگزاری برنامه های فرهنگی برای معرفی فرهنگ و آداب  و رسوم شهرستان های مختلف استان مصوب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین هفته فرهنگی در زرندیه برگزار شد که در آن شاهد برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و معرفی مفاخر و مشاهیر و آداب و رسوم این شهرستان بودیم.

مقیمی گفت: طی ماه های آینده در همه شهرستان های استان یک هفته به نام هفته فر هنگی نامگذاری و مسایل فرهنگی در آن مطرح و پیگیری می شود.

استان مرکزی مهد پروش علم و هنر و ادب است

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان مرکزی از دیرباز مهد پرورش علم فرهنگ و ادب بوده است، ادامه داد: در جای جای استان مرکزی مفاخر، مشاهیر ، هنرمندان، اندیشمندان و علمای پرورش یافته اند که امروز مایه افتخار این استان هستند که باید این بزرگان به نسل جوان معرفی شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر بزرگان و علماد و اندیشمندان این استان دارای فرهنگ و آداب و رسوم غنی است که باید این فرهنگ نیز در جامعه ترویج شده و به نسل های آینده نیز انتقال یابد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه هفته جاری هفته فرهنگی شهرستان تفرش است، اظهار کرد: به دلیل وجود مشاهیر، مفاخر و نخبگان در این خطه، تدوین برنامه ها برای ترویج فرهنگی این شهرستان ضروری است.

مقیمی مرکزی توجه به مسایل دینی و مذهبی، معرفی امامزادگان، موزه ها، اماکن تاریخی و بازگو کردن پیشینه آن برای مردم را ضروری دانست و بیان کرد: طرح هفته فرهنگی در هر شهرستان فرصت مناسب و روش خوبی برای ترویج فرهنگ است.

وی گفت: مردم  باید در جریان فرهنگ عمومی و جاری خود قرار گرفته و آداب و رسوم و اقوام خود را به درستی بشناسانند.

هفته فرهنگی تفرش فرصت مناسبی برای شناسایی پتانسیل های فرهنگی است

عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان گفت: برای این هفته حدود 300 برنامه در شهرستان تفرش تدوین شده است که می توانند راهی برای ترویج فرهنگ و آداب روسم این شهرستان باشد.

وی افزود تجلیل از مشاهیر و مفاخرو نخبگان، آشنایی با مراسم آیینی و تعزیه خوانی در تفرش و تجلیل از تعزیه خوانان از جمله برنامه های این هفته است.

سلیمی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای ارایه و پرداختن به مسایل فرهنگی است، گفت: شهرستان تفرش داری ظرفیت های مختلف علمی، فرهنگی و هنری است و می تواند به عنوان قطب علمی و فرهنگی استان از آن یاد کرد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:38 | نویسنده : میثم اله وردی |