در استان مرکزی دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از ایجاد دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه در استان مرکزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه راه‌اندازی می‌شود

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دبیرخانه با مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دلیل توانمندی بسیار بالای این استان در هنر تعزیه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به قدمت تعزیه در استان مرکزی تصریح کرد: تعزیه از قدمت بسیار طولانی در این استان برخوردار است و این استان تعزیه‌خوانان بسیار خوبی را در دل خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: مرحوم میرانجم یکی از معتبرترین نسخه‌نویسان تعزیه در ایران است که در شهر شازند متولد شد.

مشایخی با اشاره به ساماندهی 90 گروه تعزیه در اراک گفت: شهرستان فراهان و تفرش و شازند سوابق طولانی در امر تعزیه‌خوانی و نسخه‌نویسی و اجرا دارند.

وی با بیان اینکه در شهر اراک یک گنجینه بسیار قدیمی از ابزار و ادوات برگزاری تعزیه وجود دارد، خاطر نشان ساخت: به دلیل وجود قابلیت‌های بی‌شماری که در زمینه تعزیه در این استان وجود دارد، پیشنهاد ایجاد دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد که خوشبختانه با استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این دبیرخانه شاهد تقویت و شناسایی ظرفیت‌ها، تبادل تجربیات و آموزش در زمینه تعزیه در سطح کشور باشیم.

مشایخی بر ضرورت زنده نگهداشتن هنر تعزیه تاکید کرد و گفت: هنر تعزیه ثبت جهانی شده و باید برای زنده نگهداشتن این هنر ارزشمند تلاش مضاعفی صورت گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:5 | نویسنده : میثم اله وردی |