رئیس دانشگاه تفرش: دانشگاه تفرش قابلیت تبدیل شدن به شهر دانشگاهی را دارد

پایگاه خبری تفرش:

دانشگاه تفرش

 رئیس دانشگاه تفرش گفت: تاسیس دانشگاه‌های تفرش باید در مسیر حرکت علمی بوده چراکه دانشگاه تفرش قابلیت تبدیل به شهر دانشگاهی را دارد و رشد و توسعه این شهرستان با تحقق این مهم انجام می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ازتفرش، محمد قاسم سحاب پیش ازظهر امروز در نشست انجمن تفرشی‌ها که با دعوت دانشگاه تفرش و به مناسبت افتتاح سالن شورا و گردهمایی دانشگاه که به نام مرحوم حاج ابراهیم کاریابی پدر عمران تفرش نام‌گذاری شده با بیان اینکه وجود آموزش مراکز عالی در این شهرستان و تبدیل این شهرستان به یک شهر دانشگاهی بسیار مهم بوده و باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: شهرستان تفرش با استفاده ازمنابع انسانی و استفاده از هوش و استعداد جوانان و نخبگان این شهرستان باید اداره شود که این مهم باید به طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: باید در مسیر علم با شتاب بیشتری حرکت کرد و در راستای گسترش این مهم و نیز ایجاد مراکز عالی آموزشی بیشتر از گذشته‌گام برداشت و از ظرفیت این شهرستان در راستای ایجاد مراکز عالی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: تفرش دارای استعدادهای علمی بسیار خوب و بالایی بوده که باید شناسایی شوند وحرکت علمی با همه لوازم و تقویت شرکت‌های دانش بنیان وایجاد مراکز عالی  با تداوم بیشتری ادامه پیدا کند.

سحاب با اشاره به اهمیت ترویج علم و دانش در راستای تقویت بنیه‌علمی این شهرستان گفت: باید با تلاش وبرنامه‌ریزی‌همه دستگاه‌ها بتوان یک شبکه عظیم تولید علم ایجاد کرد که همه بخش‌ها و اجزاء آن مکمل یکدیگر باشند و هم افزایی‌کنند که این مهم رشد و رونق تفرش را به همراه دارد.

وی افزود: خیران و مسئولان نیز باید در این راستا گام بردارند تا این مهم نیز به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ نیز به نسل های بعد منتقل شود و ایجاد مراکز آموزشی در اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: ایجاد اتحاد بین مراکز علمی و دانشگاهی بسیار مهم بوده و در جامعه امروزی که تغییر و تحول به طور مستمر انجام می شود جامعه علمی باید با توسعه علمی واقدامات جدید پاسخگوی این نیازها باشد.

سحاب با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های جدی مراکز علمی باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد گفت: دست اندرکان عرصه علم می‌توانند با کشف و بررسی مشکلات این بخش‌ها و نیز توسعه مراکز آموزش عالی و با همکاری‌مسئولان این مهم را محقق کنند.

وی افزود: همکاری دانشگاه‌ها دراین شهرستان درتوسعه و پیشرفت تفرش موثر بوده واساتید و دانشجویان متخصص در رشته‌های گوناگون می‌توانند با تبادل اندیشه سبب ایجاد خلاقیت و نوآوری در جامعه و پیشرفت همه جانبه تفرش شود.

رئیس‌دانشگاه تفرش تصریح کرد: تجهیز و آماده سازی سالن گردهمایی حاج‌ابراهیم کاریابی در دانشگاه تفرش ادامه فرهنگ اقدامات عام المنفعه ای است که مرحوم کاریابی در شهرستان تفرش انجام و این فرهنگ را به فرزندان خود به عنوان سنت نهادینه خانواده منتقل کرده است که باید به عنوان الگو قرار گیرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:25 | نویسنده : میثم اله وردی |