تفرش شهر پاک استان مرکزی‌

پایگاه خبری تفرش:

رئیس حفاظت محیط زیست تفرش گفت: با اقدامات و تصمیمات صورت گرفته در راستای حفظ این شهرستان از آلودگی، در حال حاضر شهرستان تفرش هیچ‌گونه صنعت آلاینده‌ای ندارد.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی با تأکید بر اینکه شهرستان تفرش به واسطه نبود کارخانه آلاینده، شهرستانی پاک به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه به دلیل فاصله‌ای که شهرستان با مرکز استان و کویر میقان دارد تحت تأثیر ریزگردهای این مناطق نیز قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: البته در مواردی که ریزگردهای خارجی داشته باشیم و درگیر شدن کلیه مناطق کشور را در پی داشته باشد، تفرش نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود اما، از نظر صنایع آلاینده، شهرستانی پاک بشمار می‌رویم.

میرزایی با اشاره به پسماند شرکت‌های فعال در شهرستان گفت: یکی از این شرکت‌ها شرکت تولیدکننده کارتن از ضایعات کارتن است، این تولیدات پسماندهایی را ایجاد می‌کند که قدری چالش‌آفرین بود و پلاستیک‌هایی که قابلیت تجزیه شدن ندارند، مانند نوارچسب‌هایی که به سطح کارتن نصب می‌کنند مشکلاتی را ایجاد می‌کرد که با اقداماتی اثرات زیست محیطی آن را کاهش دادیم.

وی اضافه کرد: اجازه دفن پسماندهای این شرکت در داخل شهرستان داده نشده و پسماندها به شرکت‌های فرآوری پسماند در داخل استان و یا استان‌های مجاور ارسال می‌شود که با انجام اقداماتی یا به پیل سوختی تبدیل می‌شوند و یا برای کاربری مجدد استفاده شده ‌یا دفن اصولی آنها انجام می‌گیرد.

رئیس محیط زیست تفرش با اشاره به اینکه بحث پساب برخی شرکت‌ها نیز در شهرستان مطرح بود، گفت: در حال حاضر این شرکت‌های تولیدکننده پساب نیز به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل هستند و به این ترتیب درصد فعالیت صنایع آلاینده در شهرستان در حدود صفر است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:28 | نویسنده : میثم اله وردی |