یک مسئول: فعالیت صنعتی هیچگونه منافاتی با محیط زیست ندارد

پایگاه خبری تفرش:

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صنعت و فعالیت صنعتی هیچگونه منافاتی با حفظ محیط زیست ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، بختیار در کارگروه آمایش و محیط زیست استان که در استانداری مرکزی برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه بیان یکسری از مسائل غیر کارشناسی در خصوص صنعت و محیط زیست باعث ایجاد ذهنیت وجود منافات بین صنعت و محیط زیست شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مجوزهایی که صادر می‌شود با تأیید محیط زیست صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با تبلیغات سوئی که در سال‌های اخیر در این زمینه صورت گرفته بسیاری از سرمایه‌گذاران از این حیطه گریزان شده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اشتغال استان در حوزه صنعت ایجاد می‌شود، بیان کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی جدید ایجاد نشوند، نمی‌توان پاسخگوی متقاضیان جویای کار بود.

به گزارش ایسنا، حمیدوند فرماندار تفرش نیز گفت: این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوا و فضای سبز مناسب پتانسیل های خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه تفرش به دلیل برخورداری از منابع طبیعی، چشمه‌سارهای مختلف و گونه‌های طبیعی، بعد از محلات در جایگاه دوم گردشگری استان قرار دارد، ادامه داد: در صورتی که توسعه گردشگری این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال باشد از آن حمایت می‌کنیم.

حمیدوند با اشاره به اینکه معادن موجود در این شهرستان گرچه برای ساکنان روستاهای این شهرستان اشتغال ایجاد کرده، ولی به این واسطه صدماتی زیادی به زیرساخت‌های شهرستان وارد شده است.

طرح جامع گردشگری شهرستان‌ها تاکنون عملیاتی نشده است

به گزارش ایسنا، حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: از سال 84 طرح جامع گردشگری برای تمامی شهرستان‌های استان تهیه شده ولی تا به امروز این طرح اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اطراف اراک واحدهای صنعتی مختلف مستقر هستند از سوی دولت احداث شش منطقه گردشگری مصوب شده است.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان تفرش داری گیاهان داروی فراوانی است، احداث باغ گیاه شناسی در این منطقه ضروری است.

وی ادامه داد: در کنار این مهم احداث باغ گل و پرندگان نیز می تواند در جذب توریست و رونق گردشگری در منطقه مد نظر قرار گیرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:23 | نویسنده : میثم اله وردی |