مدیرکل محیط زیست استان مرکزی: شاخصه گردشگری شهرستان تفرش تدوین می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

انصاری محیط زیست مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: در رابطه با گردشگری شهرستان تفرش قرار شد سازمان میراث فرهنگی برای هر شهرستان یک شاخصه گردشگری و طبیعت‌گردی مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امیر انصاری عصر امروز در در جلسه آمایش محیط زیست استان مرکزی با اشاره به مطرح بودن اولویت‌های زیست محیطی در کشور اظهار کرد: یک ارزیابی در مورد وضعیت زیست محیطی شهرستان ها انجام شد که در این ارزیابی 12 شاخص برای هر شهرستان در نظر گرفتیم.

وی افزود: این 12 شاخص شامل بحث‌های آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک، مدیریت سبز، تخلفات شکار و صید و سایر شاخص‌های محیط زیستی بودند که در این ارزیابی در نهایت شهرستان‌ها وضعیت مناسبی نداشته و تصمیم به ایجاد کارگروه آمایش درباره هر شهرستان گرفتیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: بر این اساس به دستور استاندار کمیته‌هایی در کارگروه آمایش تشکیل می‌شود که در هر جلسه کارگروه آمایش یک شهرستان را داریم که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انصاری با اشاره به سند ارتقای وضعیت محیط زیستی گفت: در این کارگروه ها مباحث زیست محیطی مطرح شده و با حضور روسای ادارات محیط زیست شهرستان‌ها، درخواست‌های محیط زیست مصوب می‌شود که در نهایت سند ارتقای وضعیت محیط زیستی شهرستان‌ها تهیه شده و تسلیم شورای برنامه ریزی استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم افزود: ما انتظار داریم اعضای جلسه مباحث را جدی بگیرند تا شاهد ارتقا جایگاه محیط زیست استان باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تشکیل این کارگروه درمورد شهرستان تفرش تصریح کرد: درخواست‌های محیط زیست شهرستان تفرش در این جلسه بررسی شد که مصوب شد طرح جامع مدیریت پسماند سریعتر در شهرستان بررسی شده و تصفیه‎خانه آب شرب تفرش ارتقا یابد، همینطور تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی تفرش و محل دفن پسماند های شهرک بررسی شده و نسبت به حل مشکل ایجاد شده از این پسماند ها اقدام شود.

انصاری با اشاره به گردشگری تفرش گفت: در رابطه با گردشگری شهرستان تفرش قرار شد سازمان میراث فرهنگی برای یک شهرستان یک شاخصه گردشگری و طبیعت گردی مشخص کند.

وی افزود: طرح جامع مدیریت منطقه بازرجان تهیه می شود و ارتقا منطقه تفرش از شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده در دستور کار جلسه قرار می گیرید، افزایش اعتبارات و نیروهای لازم به محیط بانان بررسی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسولین شاهد ارتقای زیست محیطی درحوزه شهرستان تفرش و سایر شهرستانها باشیم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:6 | نویسنده : میثم اله وردی |