فرماندارتفرش: ظرفیتهای اشتغالزایی بخش گردشگری در تفرش برجسته سازی شود

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ظرفیت های اشتغالزایی و کسب درامد از حوزه گردشگری در این شهرستان نیازمد برجسته سازی است.

 

«کریم حمیدوند» روز شنبه در نشست کارگروه آمایش محیط زیست شهرستان تفرش در اراک افزود: توسعه معادن در این شهرستان علاوه بر ایجاد خسارت بر محیط زیست تنها برای روستاییان مستقر در این منطقه ایجاد اشتغال می کند ولی با توسعه وایجاد زیرساخت های گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم منطقه م یز پیشرفت می کند.

وی ادامه داد: شهرستان تفرش از توانمندی مناسبی در بخش گردشگری طبیعی برخوردار است و بایستی در سایه برنامه ریزی شرایطی ایجاد شود تا ضمن حفظ سرمایه های زیستی، تولید ثروتو ایجاد اشتغال از این ظرفیتها محقق شود.

حمیدوند بیان کرد: با تغییر رویکرد در این منطقه می توا ظرفیتهای طبیعی و تاریخی گردشگری را بستری برای رفع بیکاری و یکی از موتورهای توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی شهرستان تبدیل کرد.

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: در شهرستان تفرش 27 هزار هکتار با عنوا شکار ممنوع تحت مدیریت زیست محیطی است که بعد از منطقه هفتاد قله شهرستان اراک دومین عرصه حفاظتی زیستی استان مرکزی محسوب می شود.

حمیدوند بیان کرد: با توجه به اینکه 80 درصد فاضلاب های این شهرستان را پساب های خانگی تشکیل می دهد ایجاد تصفیه خانه صنعتی و توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان در دستور کار است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی در این نشست گفت: بر اساس گزارش ارزیابی زیستی شهرستانهای استان مرکزی مشکلات متعدد زیست محیطی در شهرستانها وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

«امیر انصاری» افزود: گزارش های زیست محیطی هشت شهرستان استان همراه با ارزیابی های کارشناسی در حضور مسوولان استان طرح شده و برای حل آنها با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: 12 شاخص زیست محیطی در خصوص شهرستان های این استان مورد بررسی قرار گرفته که از این حیث وضعیت زیست محیطی مطقه شرایط خوبی ندارد.

انصاری در بخشی از سخنانش گفت: ارتقاء منطقه بازرجان تفرش، برنامه ریزی برای محافظت و توسعه حاشیه تفرش و ایجاد طرح باغ شهر این شهرستان را در سایه برنامه های کارآمد می طلبد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: ایجاد ویلا در مناطق طبیعی و محیط زیست شهرستان تفرش، تعیین تکلیف کارخانه آسفالت شهرداری، مشکل تصفیه خانه شهری و صنعتی این شهرستان و کمبود نیرو و امکانات از دغدغه های محیط زیست این شهرستان است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در این نشست گفت: شهرستان تفرش منطقه ای مناسب برای توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در استان است و باید از این ظرفیتها بهره گرفته شود.

سید «محمد حسینی» افزود: توسعه صنعت در استان باید به صورت نظام مند و با هماهنگی محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان انجام شود تا به محیط زیست و گردشگری استان لطمه ای وارد نشود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |