نماینده مردم تفرش در مجلس: توسعه علمی کلید پیشرفت همه جانبه کشور است

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رمز توسعه، پیشرفت و اقتدار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور رسیدن به توسعه علمی است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تفرش اظهار کرد: یکی از شاخصه های  توسعه، شاخصه فرهنگی و آموزش عالی است که باید این مهم مورد توجه و تاکید مسئولان دانشگاهی در سطح کشور و استان قرار بگیرد.

وی افزود: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در اسلامی شدن دانشگاه ها و مدیریت فرهنگی این مراکز آموزش عالی از  نقش اساسی برخوردارهستند و مسئولان دانشگاهی باید همراهی و کمک لازم به این بخش مهم را در دانشگاهها ارائه کنند.

صلاحی تصریح کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درباره توسعه دانشگاه های اسلامی در کشور با شتاب دادن به توسعه دانشگا ه ها و همت دانشجویان و اساتید حاصل می‌شود.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی برضرورت اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اسلامی کردن دانشگاه ها به معنای جداکردن دختر و پسرها و ایجاد نماز خانه و برگزاری دعا و مراسم های مذهبی در دانشگاه ها نیست بلکه باید دانشجویان با تربیت اسلامی وارد دانشگاه ها شوند زیرا دانشجویان به عنوان سرمایه های ایران اسلامی و جامعه هستند و اینکه دانشگاه به انجام این کارها بپردازد جزو وظایف آن نیست زیرا همه افراد مسلمان هستند و با این امور آشنا هستند و اگر دانشگاه این کاررا انجام دهد راحت تر به موفقیت دست پیدا می کند.

وی افزود: افراد نباید تحت اهرم فشار به دین گرایش پیدا کنند و نباید در ارائه دروس و سر فصل ها نظرات شخصی اساتید اعمال شود بلکه باید با موازین اسلامی همسو و هم جهت باشد و با دقت به تغییر مفاهیم و سر فصل های متون پرداخت و با ایجاد تشکل های اسلامی متعادل در راستای تغییر نگرش افراد به ویژه دانشجویان و اساتید به عنوان بدنه های دانشگاه گام برداشت.

صلاحی تصریح کرد: اجرایی شدن این سند در دانشگاه ها بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند عزم ملی از سوی مدیران و قشر نخبه و دانشجو بوده و نمی توان بدون بدون در نظر گرفتن مدیریت در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کاری انجام داد و در راستای تحقق این مهم مدیران نقش برجسته‌ای را در این مسئله دارند که نباید اجازه داده شود سلایق شخصی مدیران در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها لحاظ شود، چراکه این مسئله سبب بی‌توجهی به اصل این سند می‌شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 16:32 | نویسنده : میثم اله وردی |