رئیس دانشگاه تفرش: واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود

پایگاه خبری تفرش:

باران غدیر

رئیس دانشگاه تفرش گفت: واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود چراکه فرهنگسازی محتوای واقعه غدیر امری مهم به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار تسنیم از تفرش، محمدقاسم سحاب رئیس دانشگاه تفرش ظهر امروز، در جشن بزرگ عید ولایت که در این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: واقعه غدیر یک نسخه  اختلاف نیست واقعه تاریخی بزرگ است برای توجه تمامی مسلمانان و مرجعی مهم برای شیعیان حضرت علی(ع) است.

وی افزود:غدیر روز اکمال دین است و مسلمانان با تمسک به این مهم می‌ توانند به سمت صلاح حرکت کنندایجاد پیوند ارزش ها بین نسل های انقلاب و ولایت و کمک به ارتقای معارف معنوی از جمله برکات غدیر است.

رئیس دانشگاه تفرش با اشاره به واقعه غدیرگفت: سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم(ص)  لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بالائی است  نه تنها کلام رسول‌ اکرم حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند بلکه در بین اقوال مختلف در مورد واقعه غدیر و تفسیر آن، شیعه محکم‌ترین راه را انتخاب کرده و باوری را که بیشتر مردم مسلمانان آن را پذیرفته‌اند ملاک انتخاب مسیر خود قرار داده است.

سحاب تصریح کرد: در بازسازی واقعه غدیر باید به مسائلی که در کتاب اهل شیعه و توسط عالمان شیعه مطرح شده است توجه شود.

وی افزود: این کاربزرگ با مشارکت‌های مردم و با راهنمائی‌های مراجع تقلید پا گرفته و امیدواریم این اقدام با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد ادامه داشته باشدنیز نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه برنامه های مورد نظر باید در طول سال انجام شود.

رئیس دانشگاه تفرش بر ضرورت بکارگیری تمام ظرفیت ها در ترویج فرهنگ غدیر گفت: بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی در عرصه ترویج فرهنگ غدیر باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی متناسب با غدیر باشد.

وی افزود: ولایت فقیه ادامه امامت بوده که توانسته با اقتدار و تدبیر ارزشمند خود در نشر و توسعه فرهنگ شیعه در سطح جهان نقش آفرین باشد.

سحاب با اشاره به اینکه تبیین و ترویج خطبه ناب غدیر در میان نسل نوجوان و جوان بیش از پیش ضروری است، گفت: دهه ولایت بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه بوده بر این اساس اقدام های مورد نظر باید به بهترین صورت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم های دهه ولایت و امامت باید با محتوایی غنی در راستای تبیین واقعه غدیر و ولایت باشد، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه برنامه های مورد نظر باید در طول سال انجام شود.

رئیس دانشگاه تفرش با اشاره به اهمیت بازسازی و اجرای واقعه بزرگ غدیر گفت: دشمنان تلاش دارند شبهاتی را در این زمینه ایجادکنندکه اجرای این برنامه گام مهمی در این راستا است چراکه غدیر، تنها یک حادثه تاریخی و نام یک سرزمین نیست بلکه تفکر و راه و روش اسلام ناب محمدی(ص) است.

سحاب تصریح کرد: فلسفه وجودی عید غدیر خم باید به صورت جامع و کامل در جامعه تشریح و تبیین شود چراکه واقعه غدیر یک حکایت تاریخی نیست بلکه نشانه و رمزى است که از تداوم خط نبوت حکایت مى کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 10:37 | نویسنده : میثم اله وردی |