به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد

پایگاه خبری تفرش:

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش در محل سالن ورزشی شهید شهریاری این دانشگاه با شرکت دانشجویان و مسئولین برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رئیس دانشگاه تفرش ظهر امروز در این مراسم گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید میزبان بیش از 500 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

محمدقاسم سحاب افزود: رسالت کنونی دانشجویان استفاده از فرصت تحصیلی فراهم شده در دانشگاه تفرش به منظور رشد و پیشرفت از لحاظ علمی و اخلاقی و استفاده از تمام منابع اطلاعاتی به منظور شناخت از دانشگاه محل تحصیل خود است.

وی احداث دریاچه مصنوعی، تاسیس موزه تاریخ طبیعی، وسعت 350 هکتاری سایت دانشگاه تفرش به عنوان بزرگ‌ترین سایت در بین دانشگاه‌های کشور و بهره‌مندی از اساتید مجرب و معاونین کوشا را از مهم‌ترین امکانات و شرایط ویژه دانشگاه تفرش عنوان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: در دین مبین اسلام بر کسب دانش و علم آموزی بیش از سایر ادیان سفارش شده است.

حجت‌الاسلام رسول ظرافت با بیان اینکه تحصیل علم و رسیدن به کمال مهم‌ترین هدف دانشجویان از آمدن به دانشگاه است، افزود: هدف از بعثت انبیا و خلقت وجودی همه انسان‌ها نیز تحصیل علم و دانش و پیمودن مسیر کمال بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: شهرستان تفرش جزو شهرستان‌های نادر استان و کشور است که مهد پرورش بزرگان و نام‌آوران در عرصه‌های علمی نظیر پروفسور حسابی و استاد سحاب است.

کریم حمیدوند با بیان اینکه دانشگاه تفرش دارای خوابگاه‌های دانشجویی با کیفیت و مطلوبی است، افزود: کمیسیون دانشجویی شهرستان از تمام ظرفیت‌های موجود قانونی به منظور فراهم کردن بسترهای علم آموزی برای دانشجویان استفاده می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش هم با بیان اینکه دوران  تحصیل در دانشگاه شیرین‌ترین دوران زندگی افراد است، گفت: تلاش  در راستای مجهز کردن خود به عنصر تخصص و تعهد مهم‌ترین رسالت دانشجویان در این مقطع است.

مهدی جعفری‌پناه با اشاره به اینکه 236 نفر از فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در دانشگاه‌های دولتی کشور  پذیرفته شده‌اند، افزود: درصد متوسط پذیرفته شدگان این دانشگاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال گذشته، 32.13 درصد است که این آمار بالاتر از آمار متوسط پذیرفته شدگان سایر دانشگاه‌ها مطرح که حدود 14 درصد است، می‌باشد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه تفرش در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری خوش درخشیده‌اند که این نشان از این حقیقت دارد که خروجی‌های این دانشگاه هنوز درخشان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم بیان کرد: دانشگاه تفرش به خاطر نزدیکی به پایتخت اساتید خوبی را جذب کرده است که دانشجویان باید از ظرفیت بالای این اساتید در دوران تحصیل خود در این دانشگاه نهایت استفاده را ببرند.

محمد حبیبی با اشاره به قدمت تاریخی و شخصیت علمی شهرستان تفرش اظهار کرد: تمام بسترها برای نقش آفرینی جهانی دانشجویان در این چهار سال فراهم است.

وی با بیان اینکه جهان در حال عبور از پیچ تاریخی و شکل گیری نظم نوین است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در نظم نوین جهانی نقش آفرین باشیم احتیاج به یک مثلث با سه ضلع علم و دانش، اقتصاد و فرهنگ داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش ادامه داد: توجه به فرهنگ در این مثلث، بالندگی ضلع‌های علم و اقتصاد را به همراه دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:48 | نویسنده : میثم اله وردی |