نماینده مردم قم: مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان قم واگذار شد

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از واگذار شدن مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان قم خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، 'احمد امیرآبادی فراهانی' یکشنبه شب در نشست صمیمی خود با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: مجمع نمایندگان استان قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی دیگر نماینده قم برگزار شد و مصوباتی خوبی در زمینه بحث آب و الحاق شهرهای دلیجان و محلات به استان قم داشتیم.

وی ادامه داد: سه شنبه گذشته جلسه مشترکی را نیز با وزیر نیرو برگزار کردیم و با موافقت حمید چیت چیان بنا بر آن شد که مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان های قم و اصفهان به قم واگذار شود.

وی افزود: اگر مدیریت آب انتقالی به قم داده نمی شود آب در بالادست به میزان بیشتر از مجاز برداشت می شد و چیزی از آب به اهالی قم نمی رسید.

نماینده مردم قم گفت: هم چنین در جلسه مشترک با وزیر نیرو قرار بر آن شد که یک خط لوله یک هزار و 200 میلیمتری از سلفچگان به سمت ساوه برود و از این خط لوله دو خط لوله 100 میلیمتری ، آب را به بخش های جعفریه و خلجستان قم ببرد.

وی اظهار داشت: در جلسه مجمع نمایندگان قم همچنین در مورد الحاق شهرهای دلیجان و محلات به قم بحث و تبادل نظر و قرار بر آن شد که مذاکرات لازم از سوی نمایندگان با وزیر کشور برای الحاق این دو شهر به استان قم انجام شود.

وی با بیان این که مردم شهرهای دلیجان و محلات علاقه زیادی به پیوستن به استان قم دارند، گفت: دلیجان و محلات در مسیر خط لوله انتقال آب سرشاخه های دز به قم قرار دارند و الحاق این دوشهر باعث می شود که حوزه قضایی و انتظامی این دوشهر به قم اضافه شده و نظارت استان بر خارج شدن آب از مسیر اصلی اش قوی تر شود.

امیر آبادی بیان داشت: با اضافه شدن محلات و دلیجان به قم، مساحت سرزمینی این استان دو برابر می شود و این در حالی است که تنها 60 هزار نفر به جمعیت استان قم اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد الحاق شهرهای ساوه و تفرش به قم نیز گفت: الحاق این دو شهر در اولویت ما نیستند اما نمایندگان این شهرها و اهالی آنها می توانند راسا اقدامات خود را انجام دهند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |