پروفسور سید محمود حسابی پایه گذار نخستین دانشگاه کشور

پایگاه خبری تفرش:

مرحوم پروفسور حسابی یکی از شاخص های توانمندی علم، دانش و آبروی ایران است.

دکتر حمید میرزاده در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالگرد درگذشت پروفسور حسابی امروز پنجشنبه در جمع حاضران افزود: تاریخ کشور همواره مزین به یاد، نام و خدمات انسان های بزرگوار و آزاد اندیشی است که در طول عمر پر از خیرشان خدمات شایسته ای به مردمان سرزمینشان داشته اند و ما حصل این چیزی جز اعتلای جایگاه ایران نبوده است.

به گفته وی بر جامعه دانشگاهیان ایران پوشیده نیست که پروفسور حسابی چه عاشقانه، مشتاق مسیر دانستن را برای خود هموار کرد و با اتکا به باورهای نیک انسانی پاییند به اصول اخلاقی و دینی به امر آموزش همت گمارد و خود را وقف توسعه و نهادینه شدن علم در ایران کرد.

میرزاده ادامه داد: دور اندیشی و خلاقیت استاد موجب شد که امروز خط نوینی از جنبش اخلاق علمی در ایران شکوفا شده است و علم محوری در توسعه کشور بی شک از زحمات این استاد عالی مقام بوده و هست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یاد آور شد: به ثمر رساندن پروژه های پژوهشی علمی، پایه گذاری و راه اندازی بیش از 30 مرکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به راستی میراث ارزنده علمی بود که به واسطه تلاش بی وقفه آن استاد فرهیخته به یادگار مانده و امروز به حاصل کارهای استاد می بالیم.

میرزاده گفت: یاد و خاطره دانشمند، استاد فرهیخته پروفسور حسابی را گرامی می داریم و امیدواریم منش و روش آن استاد عشق، علم و ادب سرلوحه زندگی همگان به خصوص جویندگان علم و فرهنگ ایران زمین قرار گیرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: برای ادعای احترام به استاد بزرگ و فرهیخته و همچنین به پاس خدمات ارزنده و فعالیت های علمی و پژوهشی که این استاد برای کشور انجام داده اند شرکت کرده ام.

میرزاده ادامه داد:به هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد شده است که نام یکی از واحد های دانشگاهی را که در تفرش قرار دارد را به نام پروفسور حسابی گذاشته شود تا بدینوسیله نام او زنده نگه داشته شود.

مراسم بزرگداشت پدر دانش فیزیک نوین در ایران و پایه گذار نخستین دانشگاه کشور امروز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده مردم تفرش و اعضای شورای شهر تهران، ورزشکاران، اساتید، شاگردان و علاقه مندان این استاد فرهیخته برگزار شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:22 | نویسنده : میثم اله وردی |