پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: منزل تاریخی میر‌شکرایی تفرش به موزه مردم‌شناسی برای این شهرستان تبدیل می‌شود تا در راستای حفظ ارزش‌های والای سنتی بومی در این شهرستان گام بردارد.

حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به نقش موزه‌ها در اطلاع رسانی به مردم درباره تاریخ افزود: به منظور حفظ ارزش‌های والای سنتی بومی شهرستان تفرش و آشنایی هرچه بهتر گردشگران این شهرستان به فرهنگ دیرینه مردم تفرش، موزه مردم شناسی در این شهرستان احداث می‌شود.

وی بیان داشت: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی نامگذاری شده است، ساخت موزه مردم شناسی می‌تواند از جمله اقداماتی باشد که در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به روند رو به رشد گردشگری در کشور گفت: روستاهای تاریخی و فرهنگی امروز هدف گردشگری بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ‌دوستان است و امیدواریم که با گسترش گردشگری، زمینه ایجاد اشتغال و تبلیغات فرهنگی فراهم شود.

حسینی تصریح کرد: فعالیت موزه‌های مردم‌شناسی مطالعه فرهنگ‌هایی است که به دوران پیش از ورود ماشین به منطقه و یا دوران آغاز منفی شدن مربوط می شود و در حال حاضر شدت مورد تهدید پیشرفت تمدن منفی است و راه اندازی موزه مردم‌شناسی تفرش به منظور ایجاد یک مرکز تاریخی و فرهنگی و ارتباط میان ارزش‌های و منفی شدن است.

وی افزود: تفرش از مواهب و جاذبه‌های طبیعی متعددی نظیر آب معدنی گراو، کوه باران، غارهای زیبا و اعجاب انگیز، باغ‌های گردو و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی نظیر مسجد ششناو، آب انبارهای قدیمی و مرقد امامزاده محمد(ع) برخوردار است که توجه به این جاذبه‌ها می‌تواند رونق گردشگری این شهر را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به ساخت این موزه گفت: بنا بر توافق با سید محمد میرشکرایی و حضور کارشناسان در محل، بخش های الحاقی از طرف شمال و شرق مناسب سازی می‌شود و قرار است که این موزه تا پایان امسال از طریق اعتبارات داخلی و جذب از طریق سایر منابع ، نخستین موزه مردم شناسی در تفرش افتتاح شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:41 | نویسنده : میثم اله وردی |