نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس: ساماندهی نقاط حادثه‌خیز شهرهای تفرش و فراهان نیازمند سرع

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی هر چه سریع‌تر نقاط حادثه‌خیز شهرهای تفرش و فراهان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان اظهار داشت: استان مرکزی دارای 12 شهرستان است که در همین راستا استانداری باید جلسات شورای برنامه‌ریزی را برای آشنایی بیشتر با مشکلات منطقه هر ماه در یکی از این شهرستان‌ها برگزار کند.

وی تصریح کرد: احداث دارالقرآن‌ها در حوزه فرهنگی و همچنین احداث مجتمع فرهنگی سیدجلال‌الدین آشتیانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی و تکمیل مرکز فرهنگی هنری دکتر حسابی در تفرش از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی همچنین احداث یک مرکز فرهنگی و هنری در فراهان را ضروری دانست و بیان داشت: یکی از راه‌های دسترسی به اطلاعات و مبازره با هجمه‌های فرهنگی دشمنان فراهم بودن امکان دسترسی به پوشش شبکه دیجیتال صدا و سیما است که هم‌اکنون سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان از این امکان بی‌بهره هستند که باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.

صلاحی با بیان اینکه این سه شهرستان پتانسیل بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارند، بیان داشت: این مناطق دارای پتانسیل زیادی در حوزه میراث فرهنگی هستند که اگر ابنیه تاریخی و شهر تاریخی ذلف‌آباد فراهان احیا شود، می‌توانیم توسعه گردشگری و اقتصادی را در این شهرها شاهد باشیم.

وی بر تعیین تکلیف هتل جهانگردی تفرش تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد هتل نقش موثری در جذب گردشگر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد رصدخانه نجوم گفت: با احداث رصدخانه نجوم تفرش می‌توانیم شاهد تحولات علمی و گردشگری در منطقه باشیم.

صلاحی افزود: امروزه در راستای توسعه دانشگاه‌ها اقدامات موثری صورت نگرفته است که انتظار می‌رود استانداری با جدیت در این عرصه وارد شود، چرا که باید به سمتی حرکت کنیم که از علم به عنوان اقتصاد استفاده شود.

وی در ادامه از اختصاص 110 میلیارد ریال فاینانس برای پروژه انتقال آب هفتیان خبر داد و اظهار داشت: در راستای برق‌دار شدن راه‌های روستایی نیز 20 درصد اعتبارات از طریق وزارت نیرو تامین می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح آبخیزداری و مهار آب‌ها می‌تواند در مهار آب‌های زیرزمینی و ساماندهی آب‌های سطحی موثر باشد، خاطرنشان ساخت: استفاده از آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی می‌تواند سهم به سزایی در کاهش میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی داشته باشد.

صلاحی بیان کرد: انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به فراهان و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز ضروری است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان آشتیان از پوشش صددرصدی گاز برخوردار است و با عنوان شهرستان سبز شناخته می‌شود، تفرش نیز کمترین پوشش گازرسانی را به دلیل فاصله زیاد از مرکز به خود اختصاص داده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:5 | نویسنده : میثم اله وردی |