نماینده مجلس:استیضاح وزیر علوم به نفع جامعه علمی کشور نیست

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی، به هیچ عنوان به نفع جامعه علمی کشور نیست.

 

ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه حدود یک ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده و وزارت علوم باید با آرامش خاطر برای این مهم برنامه ریزی کند، استیضاح وزیر این وزارتخانه می تواند ضربه های جبران ناپذیری به جامعه علمی کشور وارد کند.

وی ادامه داد: بیشترین انتقادات مخالفان وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی مربوط به نحوه انتخاب مدیران واحدهای آموزشی و معاونان این وزارتخانه بوده که بیشتر آنها مورد اعتماد مجلسی ها نبوده اما به اعتقاد من اینها دلایل کافی برای استیضاح یک وزیر نیست چرا که او هم طبق قانون وظایف و اختیاراتی دارد و نمی شود از پیش در مورد عملکرد یک نفر قضاوت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وهیات دولت باید در مورد هر اقدامی منافع مردم و کشور را در نظر داشته باشند و باید بدانند که سیاسی کاری در امور مملکتی چوب لای چرخ پیشرفت کشور گذاشتن است.

وی اظهار کرد: نمایندگان موافق با استیضاح وزیر علوم باید به خاطر منافع مردم، در اظهارات خود تجدید نظرکرده و باعث اختلال در آرامش نسبی مردم نشوند.

صلاحی بیان کرد: نمایندگان مخالف آقای فرجی دانا باید توجه داشته باشند که اگر وزیر رای نیاورد تا انتخاب وزیر بعدی مدتی طول می کشد و این به نفع جامعه علمی و دانشگاه های کشور نیست و این مهم زمینه ساز مشکلات دیگری برای مردم می شود.

وی افزود: برخی تکلیف و رسالت اصلی خود که همانا تلاش بی وقفه برای خدمت رسانی به مردم موحد و مومن ایران اسلامی و ایجاد آرامش در جامعه است را فراموش کرده اند و برای تلافی از یکدیگر منافع مردم را نادیده می گیرند.

صلاحی در عین حال خواستار تعامل بیشتر دولت و مجلس شد و گفت: نمایندگان موفق به دیدار با وزرا نمی شوند همچنین معاون پارلمانی ریاست جمهور نیز بعد از گذشت یکسال از آغاز به کار دولت یازدهم هنوز در مجلس حاضر نشده، که مواردی از این دست باعث ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس می شود و دود این اختلافات نیز تنها به چشم مردم می رود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز زندگی مردم ایران زمین با مشکل روبرو کرده تورم و گرانی است بنابراین دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید همصدا و یکرنگ دست در دست یکدیگر بدهند و برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: باید تلاش کنیم که به زودی مشکلات وزارت علوم حل شده و کار به استیضاح نکشد اما اگر هم قرار بر این شد نمایندگان باید از سیاسی کاری و حب و بغض ها دوری جسته و تنها بر اساس منافع مردم وزیر علوم را استیضاح کنند.

چندی پیش تقاضای استیضاح ˈ رضا فرجی دانا ˈ وزیر علوم تحقیقات و فناوری با امضای برخی نمایندگان به هایت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:38 | نویسنده : میثم اله وردی |