امام جمعه تفرش:راه پیروزی در مذاکرات ، مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی است

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش خبرنگار مذهبی ندای تفرش ، "حجت الاسلام محمد مومنی " در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت : سبک زندگی اسلامی منجر به زندگی ایده آل می شود که توام با آرامش و آسایش بوده وزندگی ایده آل زندگی است که در آن هم نیازهای مادی و هم نیازهای معنوی برآورده شود .


وی ادامه داد : آرامش گمشده  برخی از زندگی های امروزی است که آسایش در آن زیاد و آرامش در آن دیده نمی شود .در بسیاری زندگی ها تکنولوژِی به کمالات رسیده که آرامشی به دنبال ندارد.


امام جمعه تفرش در تشریح آسایش و آرامش ، اظهار داشت : آسایش از امکانات مادی به دست می آید و مربوط به بعد جسمانی بشر است ولی آرامش به روح مربوط می شود و فرمول و راه دیگری می طلبد تا به این مقوله دست یابد و آسایش هیچ گاه انسان را به آرامش نمی رساند .


"حجت الاسلام مومنی " بااشاره به فرمول قرآنی برای دستیابی به آرامش ،بیان داشت : فرمولی که قرآن بیان می کند ، فرمول منحصر به فردی است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود و آن این است که هرکسی و هرچیزی اگر به اصل خود وصل شود آرام می شود .


وی اضافه کرد : اصل روح انسان برای آرامش باید به خداوند متصل شود زیرا روح انسان از روح خداوند سرچشمه گرفته است و اگر روح به اصل خود متصل شود به آرامش دست خواهد یافت که این تنها راه منحصر به فردی است که قرآن از آن یاد می کند .

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش خاطر نشان کرد : در این مقوله ، جسم نیز مسثنی نبوده و در ارتباط با اصل خود به آرامش می رسد .از آنجایی که انسان از گل و خاک آفریده شده و اگر خواهان سلامتی و آرامش جسم  باشد باید از خوراکی های که ریشه در خاک دارند  استفاده کند .همه انسانها سرانجام به خاک بر میگردند و بدن در آنجا به آرامش می رسد.


"حجت الاسلام  مومنی " ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ایران در حمایت از غزه در روز جهانی قدس ، اذعان داشت : علی رغم شایعات پراکنی دشمنان ، مردم با تاسی به مولای خود در حمایت از مظلوم  ، در راهپیمایی حضور یافتند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان دادند .

وی با اشاره به تاثیر راهپیمایی ها ، تصریح کرد : این راهپیمایی ها مقاومت  را شجاع کرده و اسراییل را به بدبختی می کشاند و تمام اعمال ناجوانمردانه اسراییل به خاطر این است که می خواهد مقاومت چشمگیر مردم مسلمان غزه را بشکند و اگر الآن تنها به زنان و کودکان حمله می کند چون توان حمله به جاهای دیگر را ندارد و با این کار می خواهد از طریق ایجاد فشار ، به مقاصد خود دست یابد.

خطیب نماز جمعه تفرش افزود : تنها راه پیروزی برارتش رژِیم صهیونیستی مقاومت وجهاد و شهادت است و زبان زور را باید با زبان زور جواب داد و نباید کوتاه بیایند و وظیفه امت اسلامی این است که هم کرانه باختری و هم مقاومت را تجهیز کنند تا درمقابله ، ارتش رژِیم صهیونسیتی را زمین گیر کرده و مجبور به عقب نشینی نمایند .


" حجت الاسلام مومنی " با اشاره به رمز پیروزی اسلام بیان داشت : رمز پیروزی اسلام در این است که در کنار عبادت ، جهاد و سلاح هم دارد یعنی اسلام تک بعدی نبوده و اهل مقاومت ومبارزه هم هست .مردم مسلمان با حضور در راهپیمایی ها و انتخابات نشان می دهند که اهل مبارزه و جهاد هستند .

وی راه پیروزی در مذاکرات را مقاومت و ایستادگی دانست و گفت : راه پیروزی در مذاکرات مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی است و مذاکره کنندگان باید روحیه جهادی و شهادت طلبی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند و کوتاه نیایند.

گفتنی است نمایشگاهی از دستاوردهای دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهرستان و غرفه ی آثار خطاطی ، در مصلای ولایت در معرض دید عموم قرار گرفته است .

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه ، نمازگزاران تفرشی به حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسراییل از مقابل مصلا تا میدان آزادی را راهپیمایی کردند .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:55 | نویسنده : میثم اله وردی |