نماینده مجلس شورای اسلامی: شیوه های افزایش جمعیت با اعمال تهدید و مجازات عملی نمی شود

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای شیوه های افزایش جمعیت با اعمال تهدید و مجازات عملی نخواهد بود، گفت: مهمترین مساله در کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج و عدم تمایل افراد به این امر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی خانه شهریاران جوان، عباس صلاحی با اشاره به بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: این طرح با هدف ارایه راهکارهای مناسب برای افزایش جمعیت کشور تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

صلاحی افزود: متاسفانه درباره این طرح شتابزده عمل شد چرا که ابتدا باید کارگروه های مربوطه تعیین می شد.

وی ادامه داد: بند نخست این طرح درباره اعمال شیوه های تنبیهی و برخورد با افرادی است که سقط های غیرمجاز انجام داده و از روش های پیشگیری از بارداری که مهمترین عامل عدم فرزند آوری است، استفاده می کنند.

دبیر کمیسیون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرف نظر از سقط های غیر مجاز که چگونگی مجازات آن نیز در قانون پیش بینی شده، تعیین مجازات هایی نظیر شلاق و زندان به نوعی دخالت آشکار در امور زندگی افراد تلقی می شود چرا که مهمترین عامل در فرزندآوری نظر زوجین و خود اشخاص است نه تصمیم حکومت.

وی ادامه داد: دولت ابتدا باید زیر ساخت های لازم برای تشویق و ترغیب افراد به ازدواج را فراهم کرده و سپس فرزندآوری را مطالبه کند.

صلاحی گفت: عدم تمایل جوانان به ازدواج نه به دلیل بی میلی آنان بلکه ریشه در مسائل جامعه دارد.

وی اظهار کرد: بیکاری، عدم تضمین شغلی، نبود مسکن ارزان قیمت و شرایط سخت تحصیلی به عنوان مهمترین عوامل عدم گرایش جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری پس از ازدواج است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان باید بر این امر واقف شوند که رویه افزایش تجرد و عدم تمایل جوانان به ازدواج به دلیل بی میلی آنان نیست بلکه ریشه در مسائل و مشکلات جامعه دارد که آسیب های اجتماعی را در برخواهد داشت و عدم توجه به آن صدمات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

صلاحی یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش تجرد را نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در اثر ادغام سازمان های ورزش و جوانان در قالب وزارتخانه و از سویی توجه بیشتر این نهاد به ورزش، دیگر مسائل مرتبط با جوانان نظیر اشتغال و ازدواج مغفول مانده و در حوزه جوانان فعالیت خاصی انجام نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نگاه کمی به جمعیت را یکی دیگر از چالش موجود دانست و گفت: افزایش جمعیت صرفا در گرو تولد نبوده، هر تولدی با نیازهایی توام است و عدم توجه به زیر ساخت ها و امکانات نظیر ظرفیت پذیرش مدارس و پس از آن دانشگاه و اشتغال مانند حلقه های زنجیر به هم، در آینده مساله ساز خواهد بود.

صلاحی تشکیل کارگروهی به عضویت متولیان مربوطه در وزارت ورزش و جوانان و ارائه طرحی یکپارچه و منسجم که غالب نیازهای جوانان را پوشش دهد را یک ضرورت برای بررسی دقیق و همه جانبه نیازهای جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به تاثیر و نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در گرایش افراد به ازدواج ادامه داد: تنها در صورت آگاهی کامل از نیازهای این قشر و تامین حداکثری آن می توان انتظار ازدواج، فرزندآوری، افزایش جمعیت و شیوه های برخورد با آن را بیان کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی به دلیل تورم، تمایل به ازدواجی وجود ندارد چگونه می توان درخواست افزایش جمعیت کرد ضمن اینکه باید در نظر داشت رفع مسائل و مشکلات به خودی خود سبب تشویق افراد به تاهل، کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت خواهد شد.

صلاحی با اشاره به یک فوریتی شدن طرح سیاست جمعیتی خانواده گفت: این طرح تا یک ماه آینده مجددا بررسی خواهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:8 | نویسنده : میثم اله وردی |