مدیرکمیته امداد تفرش: طرح "اکرام ایتام" در شهرستان تفرش برگزار شد

پایگاه خبری تفرش:

کمیته امداد

 مدیرکمیته امداد شهرستان تفرش گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح اکرام ایتام در قالب حمایت از ایتام و خانواده‌ها‌ی هدف با مساعدت و حمایت ماهیانه توسط حامیان در شهرستان تفرش برگزار شد.

قاسم مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی اظهار کرد: سرشت پاک انسانها ودیعه الهی است که انسان را بر آن داشته تا نسبت به مشکلات همنوع خود بی تفاوت نبوده و در مصائب مشکلات او, خود را شریک و در رفع نیازها از هیچ گونه کوششی دریغ نورزد.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان متولی ایتام و محرومان تحت پوشش برنامه ای تحت عنوان طرح اکرام ایتام جهت کمک به ایتام تحت حمایت در دستور کار دارد.

مدیرکمیته امداد تفرش تصریح کرد: در این طرح خیرین می‌توانند ضمن مراجعه به دفاتر امداد یا سایت امداد نسبت به تکمیل فرم اعلام همکاری، یتیم مورد نظر خود را انتخاب و با پرداخت ماهیانه مبلغ 200هزار ریال کمک به ایتام را شروع کنند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) گفت: هرگاه یتیمی گریه کند عرش الهی به لرزه در می آید و خداوند می گوید چه کسی بنده مرا که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده گریانده است قسم به عزت و جلالم هرکه او را آرام کند بهشت را بر او واجب می کنم .

مقدم افزود: در این طرح دختران تا زمان ازدواج و پسران تا 18سال مورد حمایتهای مادی و معنوی این طرح قرار می گیرند یعنی حامیان علاوه بر کمکهای نقدی، در ساخت منزل ، کمک هزینه درمان ، دلجویی کردن ،برگزاری کلاسهای آموزشی ، ایتام را حمایت می کنند.

مدیرکمیته امداد تفرش ماه رمضان را فرصت مناسبی در کمک ایتام دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تمسک و  پیروی از مولای متقیان است که همانطور که ایشان به ایتام توجه خاصی داشتند ، ماهم توجه خاصی را انجام دهیم.

وی با اشاره به تعداد ایتام تحت پوشش این طرح افزود: تاکنون 250 یتیم تحت پوشش این طرح در تفرش قرار گرفته که 50نفر زیر 18سال و 200نفر بالای 18 سال هستند که از ابتدای امسال تاکنون 500میلیون ریال کمکهای نقدی و غیر نقدی توسط خیران به این افراد اهدا شده است.

 

 

وی تصریح کرد: کمک‌های مالی به ایتام ماهیانه حداقل 200هزار ریال، دیدار حامیان با ایتام ،تامین لوازم زندگی ،تعمیرات مسکن ،فراهم نمودن شرایط تحصیل از مهمترین برنامه های این طرح به شمار می رود.

مدیرکمیته امداد تفرش با اشاره به مشکلات ایتام، افزود : مسکن مناسب ،هزینه درمان ،هزینه تحصیل و اشتغال از مهمترین نیازهای این قشر نیازمند است.

مقدم تصریح کرد: در شبهای قدر امسال توانستیم 5 حامی جدید برای این طرح جذب کنیم  و افراد علاقه‌مند جهت شرکت در این طرح خداپسندانه می توانند از طریق تماس با تلفن 08636227030 اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی افزود: طرح اکرام ایتام با هدف حمایت از کودکان یتیم از ابتدای ماه مبارک رمضان در تفرش اجرا می شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:9 | نویسنده : میثم اله وردی |