نماینده مجلس: طرح تحول نظام سلامت گامی موثر در برقراری عدالت است

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت گامی موثر در برقراری عدالت در بین اقشار مختلف جامعه است.

 

ˈعباس صلاحیˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش میزان پرداختی هزینه بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام بسیار مناسبی در راستای توجه به اقشار ضعیف جامعه است.

وی ادامه داد: هزینه های بسیار بالا برای درمان بعضی از بیماری ها علاوه بر رنج بیماری برای بیماران مشکلات دیگری را برای خانواده آنان و جامعه فراهم می کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش زایمان طبیعی، کاهش هزینه مردم از جیب خود، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستانی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشک مقیم در بیمارستان ها، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و نظارت بر حسن اجرای آن از بسته های پیشنهادی این طرح بود که بسیار کارشناسی شده و آگاهانه به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: اجرای این برنامه از آغاز با رضایتمندی فراوانی از سوی مراجعان به مراکز درمانی روبرو بوده است که مهمترین دلیل رضایتمندی مردم در این زمینه کاهش هزینه های پرداختی در بخش بستری و همچنین ارتقای کیفیت خدمات بوده است.

صلاحی بیان کرد: قبل از اجرایی شدن این طرح بسیاری از بیماران به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانستند به بیمارستان مراجعه کنند، اما در حال حاضر میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی بهبود یافته و شاهد افزایش مراجعات به این دست بیمارستان ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون نفر از اقشار کم درآمد مردم از 15 اردیبهشت ماه سال جاری در طرح تحول نظام سلامت ثبت نام کرده اند که می توانند از تمام خدمات این طرح استفاده کنند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی طرح تحول بیمه سلامت را خدمتی ماندگار و ارزشمند دانست و گفت: اجرای این طرح به خوبی توانسته پاسخگوی دغدغه های مردم در این بخش باشد.

وی، کمبود پزشک را مشکل اصلی بخش درمان در کشور خواند و یادآوری کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت نه تنها کمبود پزشک نخواهیم داشت، بلکه تمام درمانگاه های روستایی صاحب پزشک خواهند شد.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال جاری در پنج بسته خدمتی شامل پرداخت تنها 10 درصد هزینه توسط بیماران شهری و پنج درصد بیماران روستایی، بهبود هتلینگ بیمارستان ها، زایمان طبیعی رایگان، اقدامات پاراکلینیکی و کمک های همه جانبه به 18 بیماری خاص در نقاط مختلف کشور به اجرا درآمده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:44 | نویسنده : میثم اله وردی |