وجود بیش از ۳۰ گونه پرنده در مناطق شکار ممنوع شهرستان تفرش

پایگاه خبری تفرش:

محیط زیست

 رئیس محیط زیست تفرش گفت: بیش از ۳۰ گونه پرنده در زیستگاه های منطقه شکار ممنوع بازرجان،کلاهه و کوه پناه یافت می شود.

رضا میرزائی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست اظهار کرد: حفظ محیط زیست و مراقبت از آن وظیفه هر انسانی است چرا که محیط زیست امری مهم در زندگی انسان تلقی می شود.

وی افزود: در پی تماس دوستداران طبیعت با ماموران حفاظت محیط زیست تفرش 13 قطعه سهره طلایی، وسایل شکار و تله های مختلف پرنده در منطقه کوه پناه تفرش کشف شد.

میرزایی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست تفرش همواره از زیستگاه های این شهرستان مراقبت می کنند گفت:حیوانات و پرندگان در طبیعت و حفظ آن نقش موثری دارند و به دام انداختن آنها به طبیعت لطمه بزرگی خواهد زد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جدی به منظور تجدید حیات و حفظ نسل گونه های جانوری کمیاب ضروری است که در این راستا 13 قطعه سهره طلائی از چنگال صیادان ضبط و در طبیعت رهاسازی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تفرش افزود: تمام پرندگان پس از انجام معاینات کامل و اطمینان از سلامتی توسط ماموران به منطقه کوه پناه بازگردانده شده و به دست محیط یار شهرستان تفرش به آغوش طبیعت بازگشتند.

میرزایی با تاکید بر حفاظ از محیط زیست گفت: حفاظت از گونه‌ های جانوری در حال انقراض از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست بسیار حیاتی و ضروری است.

وی حفاظت از حیوانات نادر و در شرف انقراض را وظیفه ملی همه مردم، مسئولان و دوستداران محیط زیست دانست و افزود: جانواران کمیاب قابل قیمت گذاری و دادن ارزش مادی نیستند براین اساس باید از تمام ظرفیت‌ ها برای حفظ اینگونه جانواران استفاده شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:34 | نویسنده : میثم اله وردی |