ندای ملکوتی ˈالغوث الغوثˈ در نقاط مختلف استان مرکزی طنین انداز شد

پایگاه خبری تفرش:

ندای ملکوتی و عرفانی ˈالغوث الغوثˈ شامگاه چهارشنبه در اولین شب قدر همزمان با نقاط مختلف ایران اسلامی در تکایا، مساجد وبقاع متبرکه شاخص استان مرکزی طنین انداز شد.

 

به گزارش ایرنا، آیین اولین شب از شب های پر برکت قدر همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با حضور اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در آستان امامزادگان، مساجد و تکایای استان مرکزی برگزار شد.

مردم موحد و مومن استان مرکزی از لحظه های اولیه شامگاه چهارشنبه در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان را همراه داشتند در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه این استان حضور پیدا کرده و با شور اشتیاق آیین اولین شب قدر را در این استان برگزار کردند.

مساجد و اماکن مذهبی شاخص و آشنای شهرستان اراک از قبیل مصلی بیت المقدس، مسجد حاج آقا صابر، فاطمیه(س) ، الزهرا(س)، آقا ضیاالدین، حصار، علی ابن ابیطالب(ع)، مسجد سیدها، آقا شمس و کانون امام صادق(ع) شهرصنعتی شب گذشته پذیرای مردم مومن و ولایتمداری بودند که با کمال خضوع و خشوع در مقابل معبود خود به عبادت و بندگی پرداختند.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسما ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

شب گذشته در اولین لیالی قدر مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان قرائت کردند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.

در بسیاری از خیابان های شهرستان اراک از قبیل خیابان جهرم، شهدا و شهرک امیریه نیز شبیه خوانان با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی (ع) به سوگواری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند.

همچنین بسیاری از مردم مومن و روزه دار استان مرکزی از نقاط مختلف این استان با حضور در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از قبیل آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی(ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان آشتیان آیین شب اولین شب قدر ماه رمضان جاری را برگزار کردند.

شبیه خوانان شهرستان تفرش نیز شب گذشته در تکایای تاریخی این شهرستان از قبیل تکیه شش ناو، میانده، خلچان و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای بازرجان با اجرای مراسم شبیه خوانی امام علی(ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام به منصه ظهور گذاشتند.

مردم مومن و انقلابی شهرستان خمین نیز با حضور در مصلی این شهر و بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای امام علی(ع) پرداختند.

بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر می باشد که اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب می باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:18 | نویسنده : میثم اله وردی |