تحصیل در دانشگاه یک شغل پاره وقت نیست

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ، همزمان با روز جوان ،با یکی از جوانان نخبه شهرستان تفرش گفتگویی انجام داده ایم : 
-لطفاً خود را معرفی کنید .
اینجانب سعید قربانعلی متولد 1362دانشجوی سال آخر دکترای فیزیک ، گرایش حالت جامد شبیه سازی نانو ساختار دانشگاه اراک هستم که به تدریس در دانشگاههای تفرش نیز مشغول هستم .


-از اقدامات موفقی که تاکنون داشته اید را بیان کنید .
در سال 85دانشجوی کارشناسی ارشد که بودم مقاله داخلی با عنوان شبیه سازی نانو لایه های نازک آلومینیم  با روش کامپیوتری در اهواز ارائه کردم که مقاله ام در همایش نانو اسمپ در اسپانیا نیز ارائه شده و  قبول شده است .
در سال 87  با در جه عالی فارغ التحصیل شدم و در  بهمن 88رتبه 1دانشگاه دولتی اراک در مقطع دکترا کسب نمودم.

در شهریور 92داور گردهمایی دانش آموزی فیزیک سالانه در ارومیه بودم .

عضو کمیته گردهمایی دانش آموزی فیزیک ایران
ارائه مقاله بررسی خواص الاستیکی نانو تسمه ها در همایش ملی نانو فناوری در علوم مهندسی دانشگاه ملایر
سخنرانی در همایش تخصصی فیزیک ایارن با موضوع شبیه سازی فرآیند رشد نانو ذرات آلومینیم
سخنرانی در همایش بین المللی مهندسی متالوژی و ریخته گری
با موضوع بررسی رفتار الکتریکی و ساختاری
سخنرانی در کنفرانس فیزیک ایران در سال 91با موضوع بررسی خواص الکترومکانیکی
همکاری با پروفسور نبیونی در تالیف کتاب فیزیک حالت جامد

الان روی پایان نامه دکترا که درباره خواص  پیزوالکتریکی مواد است کار می کنم .


-از علاقه مندی هایتان بگویید
من به رشته فوتسال و شنا علاقه مند هستم ولی از وقتی استخر تعطیل شد به این ورزش نپرداختم .بیشتر اقاتم را با خواندن کتاب و کتابهای تاریخی می گذرانم.

 

-چه توصیه ای به جوانان دارید
مشکل برخی از دانشجویان ما این است که به تحصیل دانشگاه به عنوان یک شغل پاره وقت نگاه می کنند  و سرمایه گذاری  برای تحصیل نمی کنند .دانشجویان یک الی 2روز به دانشگاه می روند و بقیه ایام هفته را تعطیل هستند که با برنامه ریزی 5الی 6ساعته درس خواندن برای هر روز می توانند موفقیت بیشتری را کسب کنند و صرفاً خواندن کتابها را به زمان امتحانات موکول نکنند .
خیلی از افراد فکر می کنند که افرادی که موفق هستند تلاش شبانه روزی دارند ولی افراد موفق برنامه منظم  و روزانه برای درس خواندن دارند و تک بعدی نیستند که فقط به فکر درس خواندن باشند . همه چی باید سر چایش باشد ، درس خوانده شود و به امورات دیگر زندگی نیز بپردازیم .
یک شخص موفق باید در جنبه های مختلف بجنگد و به پیروزی برسد و رکود نداشته و تخصصهای مختلف را یاد بگیرد . من دانشجوی فوق لیسانس که بودم به یادگیری برخی از شغلها پرداختم.جوانان ما باید برنامه یزی داشته باشند و آموزش ببینند و تخصصی را یاد بگیرند و تولیدی را راه اندازی کنند ونباید فقط به درس، دانشگاه اکتفا کنند .مشکل اصلی این است که برخی از جوانان بیکار خود را به صندلی و میز و کامپیوتر خلاصه کرده اند ، در صورتی که کشور برای پیشبرد اهداف  نیازهای مخلفی دارد و صرفا ً پیشرفت نیازمند تحصیلات کلاسیک نیست ، وافراد می توانند با گذراندن یک دوره آموزشی پیشرفتهای زیادی را داشته باشند .
موفقیت کاملاً نسبی است و اگر کاری را می خواهیم انجام دهم نیاز به تلاش و فناوری دارد که از ابتدایی ترین گام موفقیت آن تلاش و پشتکا راست .


-ارزشمندترین وسیله در زندگیتان چه چیزی است؟
توکل ، تفکر ، خواندن کتاب.


-عوامل موفقیتهایتان چه کسانی هستند؟
لطف خدا و دعای خیر پدر و مادرم.


-هدف اصلی در زندگیتان چیست؟
طی کردن پله های موفقیت علمی و مفید بودن برای اجتماع و کشورم و باید تخصص در خدمت خالصانه به مردم کشورم استفاده شود .

 

-برنامه روزانه تان چیست ؟
-درس خواندن ، کار بر روی  پایانامه دکتری ، مطالعه آزاد ، دیدن اخبار ورزشی و سیاسی و علمی از مهمترین برنامه های یک روز من است .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 7:56 | نویسنده : میثم اله وردی |