سرپرست اداره اوقاف تفرش: وقف زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست اداره اوقاف تفرش گفت: فرهنگ وقف با تقویت زیرساختهای فرهنگ دینی در جامعه زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید مهدی حسینی در مراسم انس با قرآن با تاکید بر لزوم تدبر در آیات الهی اظهار کرد: تفکر در آیات الهی رمز کسب تقوا الهی و رسیدن به زندگی سالم است.

وی افزود: عامل اساسی مشکلات موجود زندگی های امروزه غفلت از یاد خداونداست و کسانی که خداوند را فراموش می‌کنند از قرآن و آیات الهی دور شده اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش با تاکید بر برگزاری محافل انس با قرآن در تفرش گفت: این برنامه های مذهبی می‌تواند زمینه بروز استعدادهای قرآنی جوانان و نوجوانان را نیز فراهم کند و انگیزه بیشتری نیز در میان علاقمندان ایجاد کند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تلاش می کند با برگزاری محافل قرآنی زمینه گرایش جوانان و نوجوانان به این کتاب آسمانی را فراهم کند که خوشبختانه این کار با استقبال مردم روبرو شده است.

وی افزود: حضور قاریان برجسته بین المللی در محافل قرآنی این شهر الگویی عملی برای حافظان این شهر است و می تواند مانند یک کلاس آموزشی برای علاقمندان موثر باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: محفل انس با قرآن کریم در تفرش با حضور قاری ممتاز بین المللی مصری استاد  محمد محمد مریجی و یک قاری از شهرستان تفرش برگزار شد.

ترویج ارزشهای قرآنی تضمین کننده سلامت جامعه است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: توسعه و ترویج ارزشهای قرآنی و قرآن آموزی سلامت جامعه را تضمین می کند که با توجه به هجمه های سنگین فرهنگی بیگانه که در صدد هویت زدایی و از بین بردن ارزش های اصیل قرآنی  حاکم بر جامعه هستند  انتظار می رود خانواده ها با تشویق فرزندان خود به حضور در کلاسهای قرآنی و آشنایی  با معارف اهلبیت (ع) زمینه  تضمین سلامت آینده فرزندان خود  را فراهم آورند.

حجت الاسلام حسینی افزود: با اشاره به حدیث ثقلین، این حدیث را از معتبرترین روایات تبیین کننده جایگاه قرآن دانست و افزود: به فرموده پیامبر اسلام (ص) بهترین شما کسی است که قرآن را یاد گیرد و به دیگران یاد دهد.

وی تصریح کرد: کسی که قرآن می خواند در گام اول آموزش صورت قرآن برایش مطرح است و در گام بعدی از مفاهیم بلند آن در زندگی استفاده می کند.

ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت های مردمی تحقق می یابد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش با بیان اینکه قرآن و اهل بیت (ع) خمیر مایه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت های مردمی تحقق می یابد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت های مردمی اولین حرکت سازماندهی و ساماندهی این ظرفیت هاست و به منظور بالابردن سطح آموزه های قرآنی قاریان منطقه و استان این برنامه ها با حضور استادان و قاریان بین المللی کشور برپا می شوند.

وی افزود: محفل انس با قرآن کریم همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به مناسبت های مختلف با هدف گسترش مفاهیم و آموزه های قرآنی، آموزش تلاوت و قرآئت صحیح قرآن کریم در میان نسل جوان روستاهای محدوده منطقه از سوی این سازمان برگزار می شود.

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر تمامی هجمه های دشمنان بیمه می کند

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش با بیان اینکه در حوزه فعالیت ها همواره تقسیم بندی وجود داشته و این تقسیم بندی از لحاظ برنامه ریزی، نگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدنظر است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی این تقسیم بندی متناسب با فرهنگ کشور و فرهنگ دینی بوده است.

وی با اشاره به اینکه گذشته از این، خاستگاه نظام جمهوری اسلامی ایران از بخش فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی بوده، افزود: در فرهنگ اسلامی دو محور اصلی قرآن و اهل بیت (ع) وجود دارد که چار چوب و اصول اصلی در نظام کشور ایران و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر تمامی دسیسه ها و هجمه های دشمنان بیمه می کند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 16:1 | نویسنده : میثم اله وردی |