مدیرکل اوقاف مرکزی خبر داد برپایی محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی مصری در استان مرکزی

پایگاه خبری تفرش:

مقابله قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری ۹ محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان و با حضور قاری مصری در شهرستان های استان مرکزی خبر داد.

 حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفت و  گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به این قاری مصری اظهار کرد: محمد محمود مریجی قاری برجسته مصری با حضور در مساجد و بقاع متبرکه استان مرکزی محافل انس با قران کریم را برگزار می کند.

وی افزود: ایجاد انگیزه فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها به ویژه مقطع سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان و آشنایی با مفاهیم قرآن و قرآن خوانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: محافل قرآنی تحت عنوان با کاروان نور در ضیافت الهی با هدف انس جوانان و نوجوانان با کلام الله ،ثبت نام در مسابقات و شرکت در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ، ارائه برنامه های قرآنی اداره اوقاف ، معرفی موقوفات قرآنی و ایجاد وقف های جدید با موضوع قرآن در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه محافل قرآنی با حضور این قاری گفت: این قاری از 14 تیرماه برابر با 7 ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه‌های خود را آغاز و تا 24 رمضان در به قرائت آیات قرآن کریم می‌پردازند.

حجت الاسلام عباسیان افزود: این محفل انس با قرآن کریم 17 تیرماه امسال بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی (ره) واقع در میدان حافظیه شهرستان اراک و از ساعت 18 تا 20 در آستان مقدس امامزاده عبداله (ع) و آمنه خاتون(س) این شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها یک محفل انس با قرآن کریم از ساعت 18 تا 20 چهاردهم تیرماه در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق ساوه، و یک محفل نیز در همان روز بعد از افطار در مسجد امیر المومنین (ع) زرندیه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در محلات و دلیجان گفت: یک محفل از ساعت 18 تا 20 روز پانزدهم تیرماه امسال همراه با ضیافت افطار در آستان مقدس امامزاده فضل و یحیی(ع) محلات و محفل دیگری نیز همان روز بعد از افطار در مسجد جواد الائمه (ع) دلیجان برپا می شود.

وی افزود: مصلی شهرستان تفرش از ساعت 18 تا 20 همراه با ضیافت افطار و شهرستان آشتیان بعد از افطار میزبان این قاری مصری خواهند بود.
عباسیان تصریح کرد: مسجد امام حسین(ع) شازند نیر بعد از افطار روز 17 تیرماه امسال این محفل انس با قرآن کریم را با حضور قاری مصری برگزار می کند.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به حضور 8 قاری مصری در محافل قرانی کشور گفت: احمد شهات احمد لاشین، عادل الباز، علی محمود الشمیس، محمد قطب الطویل، عبدالناصر حرک، محمد شرف الدین، محمد المحمود المریجی و متولی عبدالعال قاریانی از کشور مصر هستند که برای برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان، به ایران سفر می‌کنند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:44 | نویسنده : میثم اله وردی |