امام جمعه تفرش: رواج روزه‌خواری در ماه رمضان شایسته جامعه اسلامی نیست

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

امام جمعه تفرش گفت: خوردن و آشامیدن در ملاء عام بی احترامی و حرمت شکنی ماه رمضان بوده و گناهی فراتر از یک روزه خواری ساده است چراکه رواج روزه خواری در ماه مبارک رمضان شایسته جامعه اسلامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تفرش،حجت الاسلام سید محمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین ماه های خداوند است و انشان در این ماه به میهمانی خداوند دعوت میشود تا بندگی خود را اثبات کند.

وی افزود: مهمترین عامل عظمت ماه مبارک رمضان برکت نزول قرآن است و بهره گیری انسان از قرآن سبب بزرگی و عظمت او در بین مردم می شود.

حجت الاسلام مومنی احیاء دستورات خداوند را امری مهم دانست و گفت: احیای دستورات خداوند بر همه مسلمانان واجب است و امام خمینی(ره) نمونه بارز احیا دستورات الهی در بین مردم ایران بودند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: ثمره اصلی ماه رمضان تقوا و خویشتن داری است و کنترل اعضا و جوارح سبب کسب تقوا در طول این ماه مبارک میشود.

روزه داری عاملی برای تقویت اراده ها

وی یکی از مهمترین اثرات روزه داری را تقویت اراده دانست و گفت: انسان با توجه به حلال خداوند و خودکنترلی از حرام دوری می کند و این فرصت در ماه مبارک رمضان مهیا می شود.

حجت الاسلام مومنی افزود: معضل جامعه امروز ضعف اراده ها بوده و برای تقویت اراده ها باید از عملی که سبب تضعیف اراده می شود دوری کنرد و خود را به قرآن و اهل بیت نزدیک تر کرد.

ماهواره ها ابزار دشمن در جنگ نرم برای تضعیف اراده ها است

امام جمعه تفرش ماهواره ها را از عوامل تضعیف اراده ها برشمرد و گفت: یکی از عواملی که اراده را تضعیف می کند بحث ماهواره و فیلم ها و آهنگ های مبتذل است، پس باید از دیدن فیلم ها، آهنگهای نادرست و مبتذل چشم پوشی کرد و هنگامی که اراده ها تقویت شود بقیه معضلات جامعه نیز حل می شود.

وی تصریح کرد: نگاه غربی انسان را موجودی می داند که در پی اصالت سود و اصالت لذت است و در جامعه غربی انسان آفریده شده که به صورت انحصاری به دنبال کسب سود و لذت بیشتر باشد و اما در جامعه اسلامی انسان دارای مبدا و مقصد معین و مشخص است و اهداف بلند و قرب الی الله از شاخصه های اصلی و بنیادین این گونه جوامع است.

اخلاق خوب و پسندیده یکی از مولفه های اصلی سبک زندگی قرآنی است

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حفظ و ترویج برکات ماه رمضان در سایر ایام سال تصریح گفت: قرآن بهترین هدایتگر است و تمام عظمت ماه رمضان به حضور قرآن است و با ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات قرآن، معنویات ماه رمضان گسترش می یابد.

وی افزود: درست است که چهار مولفه یک جامعه خوب در بهداشت، آموزش، رفاه و امنیت تعریف می شود، اما در جامعه اسلامی هدف اصلی و غایی یک جامعه ایده آل، اخلاق خوب و پسندیده است که می تواند مهمترین ارزشگذاری و زیربنای جامعه محسوب گردد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان محوریت برنامه ها باید با قرآن باشد و باید تلاش کرد تا مساجد در رسالت فرهنگی مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب تجهیز و مقاوم شوند.

مبلغان در ماه رمضان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنند

حجت الاسلام مومنی خواستار نهادینه کردن فرهنگ قرآنی توسط مبلغان در ماه مبارک رمضان شد و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و اگر مسلمانان به عظمت و منزلت کتاب خدا پی ببرند، جایگاه این ماه را نیز درک می کنند.

وی با بیان این‌که رمضان ماه میهمانی خداست افزود: مسلمانان در این ماه باید یتیمان و بی سرپرستان جامعه را از یاد نبرده و در کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

امام جمعه تفرش با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه تصریح کرد: روحانیان و مبلغان مذهبی در این ماه باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان تک تک مسلمانان نهادینه کنند، چون قرآن کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهی می‌شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 13:46 | نویسنده : میثم اله وردی |