مشکل تصفیه خانه فاضلاب تفرش هرچه سریع‌تر حل شود

پایگاه خبری تفرش:

دفع فاضلاب

 سرپرست اداره آب و فاضلاب تفرش گفت:تصفیه خانه فاضلاب تفرش با ظرفیت پائین مهمترین دغدغه زیست محیطی شرکت آب و فاضلاب در تفرش است.

محمدرضا مشهدی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به وضعیت کانال بندی و بکه آبرسانی تفرش اظهار کرد: شهرستان تفرش از نخستین شهرها در استان مرکزی است که کانال بندی شده و شبکه آبرسانی این شهرستان بسیار فرسوده است.

وی افزود: ضعیف بودن سفره های آب زیرزمینی و هدررفت آب در شبکه های مختلف در سطح شهرستان تفرش مهمترین مشکلی بوده که آبرسانی در این شهرستان را در سال گذشته با جیره بندی آب بمدت سه ماه مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل کمبود واحدهای صنعتی در شهرستان تفرش و عدم استقبال سرمایه گذاران کمبود آب است که با بهره داری از چشمه آب هفتیان ظرفیت روزانه آبرسانی به شهرستان تفرش افزایش می یابد.

سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان تفرش با بیان اینکه فاز دوم توسعه تصفیه خانه فاضلاب تفرش در حال انجام است گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت 12700 نفر است اما روزانه دو برابر ظرفیت فاضلاب در این تصفیه خانه دفع می شود.

وی کمبود اعتبار را سبب توقف احداث فاز دوم تصفیه خانه دانست و افزود: بیش از شصت میلیارد ریال اعتبار بمنظور خرید تجهیزات فاز دوم مورد نیاز است که با عقد قرارداد در مقاطع مختلف این فاز نیز تکمیل می شود.

مشهدی فراهانی تصریح کرد: با اصلاح الگوی مصرف آب در مصارف خانگی می توانیم تابستانی بدون قطعی آب داشته باشیم که آموزش رکن اصلی در اصلاح الگوی مصرف است و بانوان نقش تعیین کننده در این زمینه دارند.

وی افزود: شستشوی ماشین،آبیاری باغچه،شستشو حیاط،استحمام طولانی از مهمترین عوامل افزایش مصرف در خانوارها بوده که صرفه جویی تا 20 درصد لازمه این فصل است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:اداره آب و فاضلاب تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 2:33 | نویسنده : میثم اله وردی |