مشکلات یک واحد خدمات گردشگری و یک واحد تولیدی دراستان مرکزی بررسی شد

پایگاه خبری تفرش:

مسائل و مشکلات یک واحد خدمات گردشگری واقع در تفرش و یک واحد صنعتی خمین روز پنج شنبه در نشستی با حضور استاندار استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی در این نشست در خصوص رفع مسائل و مشکلات مجموعه رفاهی و گردشگری قائم تفرش در منطقه طراران و موانع استقرار طرح فولاد خمین در زمینه تامین آب تصمیم های لازم گرفته شد.

استاندار مرکزی دراین نشست گفت: با توجه به اقلیم خاص شهر تفرش، دقت کافی در زمینه انتخاب نوع درختان و فضای سبز در راستای حداکثر استفاده از آب باید مد نظر قرار گیرد.

ˈمحمد حسین مقیمیˈ در خصوص رفع مشکل آب شرکت فولاد خمین از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان و همچنین خرید چاه در صورت ناکافی بودن آب پساب دستورات لازم را صادر کرد و مقرر شد شرکت آب منطقه ای موضوع را بررسی ونسبت به حل مشکل اقدام لازم را بعمل آورد .

تفرش واقع در استان مرکزی در میان حلقه ای از کوه ها قرار گرفته و نام آن که در اصل «گبرش» بوده و از «گبر» به معنی زرتشتی می آید ،نشانگر قدمت این شهر است .

تفرش از نظر آب و هوایی و وجود آثار تاریخی متعدد قابلیت تبدیل به قطب گردشگری استان را داراست که در این راستا باید زیرساختهای مورد نیاز صنعت گردشگری در آن ایجاد شود.

تفرش شهر مردان بزرگ و پدران علوم مختلف ایران است که پروفسور ˈمحمود حسابیˈ پدر علم فیزیک نوین ، استاد ˈعباس سحاب ˈ پدر علم جغرافیای ، پروفسورˈ احمد پارسا ˈ پدر علم گیاه شناسی ، دکتر ˈابوالقاسم بهرامیˈ پدر علم میکروب شناسی ، استاد عبدالعظیم قریب گرکانی، پدر دستور زبان فارسی ، دکتر ˈعبدالکریم قریب ˈپدر علم زمین شناسی و دکتر ˈمحمد قریب ˈپدر علم پزشکی کودکان ایران از آن جمله اند.

امامزاده ابوالعلی مهدی متعلق به دوران ایلخانی، مسجد جامع ششناو مربوط به دوران سلجوقیان، بنای بارگاه شاهزاده احمد، امامزاده محمد و امامزاده قاسم مربوط به دوران صفویه و آب انبار بلور و تکیه زاغرم از جمله آثار تاریخی تفرش است که برخی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

مسولان استان مرکزی و شهرستان خمین - زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران- سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی را راهکار حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال دراین شهرستان می دانند.

طرح فولاد ، پتروشیمی و خودروسازی سایپا در خمین از طرحهایی هستند که بهره برداری از آنها، چهره شهرستان خمین را دگرکون کرده و بخشی مهمی از مشکل بیکاری این منطقه را رفع می کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:استادار مرکزی,پایگاه خبری تفرش, | 19:57 | نویسنده : میثم اله وردی |