سرپرست بهزیستی تفرش: برنامه‌های ضد فرهنگی ماهواره آسیب‌های اجتماعی را رقم می‌زند

پایگاه خبری تفرش:

ماهواره

 سرپرست اداره بهزیستی تفرش گفت: تاثیرات ماهواره ها بر روی نسل جوان مهمترین آسیب های اجتماعی را رقم می زند.

زهرا امینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به آثار مخرب ماهواره در خانواده ها اظهار کرد: ماهواره رقیبی در خانواده ها به ویژه برای بانوان به شمار می رود و در صورت ورود به خانواده آسیب‌های فراوانی را ایجاد می کند که مهمترین آن سست شدن بنیان خانواده است.

سرپرست بهزیستی تفرش تصریح کرد: ماهواره یکی از مخرب ترین ابزار برهم زدن کانون گرم خانواده ها بوده و حریم شکنی‌ ماهواره‌ها آمار طلاق در کشور را افزایش داده است.

وی با اشاره به مراجعان خانواده های در آستانه طلاق جهت مشاوره به اداره بهزیستی تفرش، افزود : خانواده هایی که مراجعه داشته اند بیشتر زوج آنها در خواست الگو گیری سبک زندگی، پوشش، ظاهر از هنر پیشه خود در ماهواره ها را داشته اند و چون زوجه نتوانسته اجرا کند کارشان به اختلاف انجامیده است.

سرپرست اداره بهزیستی تفرش ماهواره را سمی برای خانواده ها دانست و تصریح کرد: ماهواره ها سمی برای خانواده های ایرانی خصوصاً در شهرستان ها و مناطق کوچکتر بوده  و باید بستر سازی فرهنگی و برنامه های خاص تدارک دیده شود.

امینی افزود: با توجه به نفوذ مذهب در خانواده های ایرانی و تقید نسبت به رعایت مسائل دینی و اخلاقی ، الگو گیری از ماهواره مورد تایید خانواده ها نبوده و مشکلاتی را دربین خانواده ها هم از طریق تعارضات بین زوجین و در هم بحث فرزند پروری ایجاد می کند.

وی با اشاره به راهکارهای این مسئله گفت: غنی کردن برنامه های اوقات فراغت و کیفی و پر بار کردن این برنامه ها به ویژه با توجه به فرا رسیدن تابستان که این مسئله در اهمیت بیشتری قرار دارد، پر بار کردن برنامه های صدا و سیما که علاقه و کشش مردم را به تلویزیون افزایش دهد.

امینی افزود: صدا و سیما می تواند با پر بار کردن برنامه هایش مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند چنانکهه در برنامه های جام جهانی شاهد این مسئله هستیم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان تفرش با اشاره به نفوذ ماهواره ها در روستاهای تفرش گفت: این وسیله به صورت مخفی یا جدی در روستاها استفاده میشود و تاثیر نامطلوبی را هم ایجاد کرده است ،به طوری که در بین مراجعان برای امر طلاق از روستاها ، الگو گیری غلط و فرهنگ لوکس گرایی و مصرف گرایی از مهمترین دلایل اختلافات این خانواده ها است.

امینی ایجاد نشاط اجتماعی توسط مسئولان در راستای وظایف ذاتی ادارات در سطح شهرستان را مهم دانست و افزود : مسئولان می توانند در راستای وظایف ذاتی محدوده کاری خود، با ایجاد روحیه شادابی و نشاط برای همه اقشار به ویژه جوانان، اقداماتشان را  اجرا کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:اداره بهزیستی تفرش,پایگاه خبری تفرش,ماهواره, | 14:24 | نویسنده : میثم اله وردی |