استان مرکزی در ماتم از دست دادن یاس کبود پیامبر(ص) به سوگ نشست

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ،استان مرکزی در ماتم از دست دادن یاس کبود پیامبر اسلام(ص) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیفتگان و دوستداران یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) دیشب و امروز با حضور در تکایا و مساجد به برپایی آیین های سوگواری و عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و عزاداری پرداختند و عزاداران نیز در غم از دست رفتن ریحانه رسول بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
 
همچنین ارادتمندان و سوگواران حضرت زهرا (س) در قالب دسته جات سینه زنی با حضور در خیابانها به عزاداری پرداختند.
 
 سخنرانان و وعاظ نیز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و در آیین عزاداری یاس کبود پیامبر در مساجد و حسینیه ها بر پا شده بود، پیرامون فضایل اخلاقی، سیره عملی ، مناقب و مصایب آن حضرت سخنانی ایراد کردند.

همچنین مراسم سومین سوگواره یاس نبوی  در10 بقعه متبرکه امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب و به طور ویژه در امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س) شهر اراک از ساعت 10صبح الی 13 برگزار شد.
 
 این برنامه در مرکز استان با حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س)شروع شد وبا حضور هیات های مذهبی و دستجات عزاداری ، امت عزادار، روحانیون و مسئولین استان و با مراسم سخنرانی ، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته، بیان خطبه حضرت زهرا توسط خطبا و سخنرانان، قرائت زیارتنامه فدکیه، اقامه نماز و اطعام عزاداران ادامه داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |