خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه تفرش گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سربلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

خبرگزاری فارس: شهدا برگ زرینی از سربلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش احمدرضا ربانی در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران این دانشگاه افزود: در ایام‌الله دهه‌ فجر بیش از 12 برنامه در دانشگاه تفرش اجرا می‌شود که افتتاح سیستم ابررایانه با حضور استاندار مرکزی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

در این دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تفرش، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش، مدیر امور اداری، مدیر روابط عمومی، مدیر گروه معارف دانشگاه و سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

در این مراسم سرپرست دانشگاه تفرش با خانواده‌های جانبازان موسی سلمانی، حسین ملااکبری، حبیب حاج نقی و خانواده شهید حسین محمودیان دیدار کرد. 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش _ امام جمعه تفرش گفت: حفظ وحدت و اتحاد میان مسلمانان مهمترین عامل پیروزی بر دشمنان است.

1390/11/16 - 00:08

حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تفرش افزود: دشمنان جهان اسلام به ویژه ایران همواره با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال مقاصد شوم استعماری خود بوده اند.

وی بیان كرد: مسلمانان ایران اسلامی با حفظ وحدت و حمایت از ولایت فقیه توانسته اند تمامی توطئه های شوم دشمنان علیه خود را خنثی كنند و این مهم باید سرمشقی برای سایر ملل اسلامی باشد.

امام جمعه تفرش همچنین در خصوص نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب فرد اصلح همزمان با حضور گسترده در صحنه مانند اصل اتحاد نقشه های دشمن را بی اثر می كند.

حجت الاسلام ولدبیگی با بیان اینكه ولایت فقیه بالاترین نعمت الهی بر بندگان خویش است اضافه كرد: لازمه تبعیت از ولایت حفظ وحدت است كه پیروی از این مهم در ایران موجب به پیروزی رسیدن انقلاب در بهمن 57 شد.

وی تصریح كرد: ملت ایران نیز با پایبندی به ولایت با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات به دشمنان اعلام می كند كه شركت مردم در مناسبت های گوناگون ملی مهمترین پشتوانه ثبات نظام جمهوری اسلامی و عامل خنثی كردن توطئه های دشمنان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- قبور مطهر شهدای تفرش عصر پنج شنبه همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، امام جمعه، خانواده معظم شهدا و مسوولین محلی شهرستان تفرش گلباران شد.

1390/11/16 - 08:12

فرماندار تفرش در حاشیه گلباران قبور مطهر شهدا در بهشت معصومه تفرش در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد:ملت همیشه در صحنه ایران با گذشت 33 سال از انقلاب، محافظ ارزش‌ها و خون‌های پاك شهدا هستند.

'اصغر عالیخانی' با بیان این كه شهدا، ایثارگران و رزمندگان سرمایه‌های معنوی جامعه و اسناد افتخارایران اسلامی هستند افزود: نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت به منظور آشنا كردن نسل جوان كشور با رشادت های شهدا ضروری است.

در این مراسم مسوولان شهرستان تفرش با حضور در گلزارهای شهدا(بهشت معصومه(س)، شاهزاده احمد و آرامگاه شهدای گمنام) با آرمانهای آنان تجدید بیعت كردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:مزار مطهر,شهدا,هدهد تفرش, | 18:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار تفرش گفت: امام راحل همواره در سخنان خود به ویژه در وصیت نامه سیاسی - الهی اش، مسوولان را به حمایت از نیازمندان سفارش كرده است.

1390/11/16 - 08:28

به گزارش ایرنا،'اصغر عالیخانی' عصر پنج شنبه در مراسم دیدار با اعضای 11 خانواده تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان تفرش افزود: محرومان و مستضعفان حامیان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار كرد: این بازدید ها همزمان با فرا رسیدن دهه مبارك فجر و باهدف دلجویی از خانواده های تحت حمایت و بازدید از روند اجرای طرح های اشتغال زایی آنان انجام شد.

فرماندار تفرش عنوان كرد: افتتاح شش واحد مسكن محرومین در روستاهای و توزیع 150 سبد غذایی بین خانواده های تحت حمایت از جمله برنامه های دهه مبارك فجر در این شهرستان است.

عالیخانی، همچنین در حاشیه بازدیداز كارگاههای اشتغال و خودكفایی شهر تفرش اضافه كرد: 15 متقاضی وام مشاغل خانگی از خانواده های تحت پوشش كمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزیستی به صورت نمادین به مناسبت ایام الله سالگرد پیروزی انقلاب به بانك های عامل معرفی شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شش دستگاه آمبولانس جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: آمبولانس‌های اراک افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش جواد فرخی گفت: این تعداد آمبولانس با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 892 میلیون ریال از اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری شده و در مرحله آماده‌سازی و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وی اظهار کرد: توزیع این آمبولانس‌ها بر اساس اولویت‌بندی و نیازسنجی بین مراکز انجام می‌گیرد و مقدمات توزیع و تحویل آن نیز فراهم شده است.

فرخی اظهار امیدواری کرد: با پیوستن این تعداد آمبولانس به ناوگان آمبولانس‌های استان، پوشش خدمات اورژانسی و مرتبط در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت:شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سر بلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

1390/11/16 - 09:13

دكتر 'احمد رضا ربانی' روز پنج شنبه در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران این دانشگاه افزود: در ایام الله دهه فجر یش از 12 برنامه در دانشگاه تفرش اجرا می شود كه افتتاح سیستم ابر رایانه با حضور استاندار مركزی از مهمترین این برنامه ها است.

دراین دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تفرش، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش ، مدیر اموراداری، مدیر روابط عمومی ، مدیر گروه معارف دانشگاه و سرپرست بخشداری مركزی شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

در این مراسم سرپرست دانشگاه تفرش با خانواده های جانبازان'موسی سلمانی' ،' حسین ملااكبری ، ' حبیب حاج نقی' و خانواده شهید' حسین محمودیان' دیدار كرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دانشگاه, تفرش,هدهد تفرش, | 11:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش از اجرای نمایش آیینی خورشید كاروان به مدت یك هفته در این شهرستان خبر داد.

1390/11/10 - 08:59

'مجتبی شاه حسینی' روز یكشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: این نمایش آیینی به مناسبت فرا رسیدن رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع)در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ، هنری پروفسور حسابی این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: نمایش مذهبی خورشید كاروان به كارگردانی 'علی قنبری' و با همكاری گروه 'تئاتر چهره' به روی صحنه رفت و با استقبال مردم روبرو شد.

جریان این نمایش برگرفته از عزیمت كاروان اسرای كربلا و سر مبارك حضرت امام حسین (ع) است كه در یكی از منزلها به یك راهب نصرانی می رسد و آن راهب شیفته كرامات سر مبارك آقا ابا عبدالله الحسین (ع ) شده و نهایتاً مسلمان می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش خانواده معظم شهدا و ایثارگران را پشتوانه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سر بلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

1390/11/10 - 09:38

'اصغر عالیخانی' روز یك شنبه در مراسم دیدار با چهار خانواده شهید و ایثارگران شهرستان تفرش افزود: مسئولین باید برای رسیدگی و پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثار گران از هیچ تلاشی كوتاهی نكنند .

فرماندار تفرش با خانواده های شهید' بابك عسگری' ،جانباز 'محمد عسگری' ، 'شهید حمید مویدی' و جانباز 'ابراهیم زمانی' دیدار كرد.

دراین دیدار ریئس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، رئیس شبكه بهداشت و درمان، سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» ششم اسفند ماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، دکتر رامين مهدي پور، استاديار گروه مهندسي مکانيک دانشگاه تفرش از مديريت و همکاري علمي اين دانشگاه در نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» خبر داد و اظهار كرد: در اين كنفرانس، چالش‌هاي توسعه باد و خورشيد، روش توليد برق از انرژي باد و خورشيد، چشم‌انداز فني و اقتصادي انرژي باد و خورشيد در ايران، منطقه و جهان مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌که سابقه فعاليت علمي دانشکده مکانيک دانشگاه تفرش در زمينه انرژي‌هاي نو مهمترين علت محول كردن مديريت علمي اين کنفرانس به دانشگاه تفرش بوده است، افزود: در حال حاضر دانشگاه تفرش در زمينه سلول‌هاي خورشيدي، توربين‌هاي بادي، آب گرمکن‌هاي خورشيدي، روش‌هاي نوين توليد برق به کمک خورشيد مانند دودکش خورشيدي در حال تحقيق و پژوهش است.

مهدي‌پور با بيان اين‌كه در حال حاضر انرژي‌هاي فسيلي 81 درصد، انرژي اتمي 6 درصد و انرژي تجديدپذير 13 درصد انرژي جهان را توليد مي‌كنند، به مورد توجه بودن انرژي‌هاي تجديدپذير در ميان انرژي‌هاي موجود در جهان اشاره كرد و گفت: انرژي خورشيد و باد در بين انرژي‌هاي تجديدپذير به دليل پاکيزگي، عدم تخريب محيط زيست و هزينه جاري پايين از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

استاديار دانشگاه تفرش افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران که از خورشيد مطلوب و در بعضي از نقاط از باد مناسب برخوردار است، استفاده از اين دو نوع انرژي تجديدپذير مورد اهميت است.

بر اساس اين گزارش، علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين كنفرانس به نشاني اينترنتي http://www.windconf.ir/ مراجعه كنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:همایش, باد و خورشید, | 13:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

راه اندازی مرکز ابر رایانه در دانشگاه تفرش
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش از راه اندازی مرکز ابر رایانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در ایام دهه فجر راه اندازی خواهد شد.
 
دکتر دوست علی مژده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره با بیان اینکه ابر رایانه ها قادر به انجام محاسبات پیچیده در حوزه های مختلف هستند، افزود: طراحی و راه اندازی ابر رایانه دانشگاه تفرش از 2 سال قبل آغاز شده است.
 
وی با اشاره به جزئیات طراحی این مرکز ابر رایانه خاطر نشان کرد: با توجه به توانایی های این مرکز، دانشگاه می تواند خدمات محاسباتی دانشجویان، محققان و مراکز صنعتی کشور را ارائه دهد.
 
مژده قدرت محاسباتی این مرکز را 3 ترافلاپس دانست و یادآور شد: این مرکز با بودجه ای بیش از 250 میلیون تومان در دانشگاه راه اندازی شد.
 
وی زمان افتتاح این مرکز را در ایام دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز همچنین در دهه فجر به گرید ملی متصل خواهد شد. با اتصال این مرکز به شبکه گرید ملی کلیه متخصصان کشور می توانند با اتصال به این سیستم از خدمات ابررایانه دانشگاه تفرش بهره مند شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ابر رایانه , دانشگاه تفرش , هدهد تفرش, | 9:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

پروفسوراردشیر قوام زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه برترین محقق جهان در زمینه تحقیقات سرطان و خون شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اردشیر قوام زاده که قرار بود هفته آینده در همایش جهانی سرطان در آمریکا جایزه خود را دریافت کند به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها موفق به این کار نشد.
 
اردشیر قوام زاده از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است.
 
وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است.
 
پیوند سلول های بنیادی خونساز 60 بیماری صعب العلاج از جمله تالاسمی را درمان می‌کند. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جزو یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.
پروفسور قوام زاده اهل روستای طراران شهرستان تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین دو مجرم سابقه دار که با اغفال مغازه داران و کشاندن آنها پای عابربانک اقدام به کلاهبرداری می کردند را بازداشت کردند.

با طرح شکایت چند تن از کسبه در شهرستان تفرش رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.شکایت ها نشان داد، متهم به صورت تلفنی با قربانیان خود تماس می گرفت و خود را مامور خرید شرکت ها معرفی می کرد. او سپس اقدام به خرید عمده می کرد و به بهانه پرداخت پول آن، کسبه را پای دستگاه های عابربانک می کشاند. او در مرحله بعد با سواستفاده از ناآگاهی طعمه های اقدام به واریز پول به حساب خود می کرد.

کارآگاهان پس از بررسی های گسترده دو مرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند که آنها در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند.
 

منبع: مهر

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


-5ºC   دما


صاف

پديده جوي 
جنوب شرقي   سمت باد
2 mps,7.2 km/h   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-14 ºC   نقطه شبنم
---   فشار
-9.4 ºC ,15 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
-1.8 ºC ,29 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
--    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
47 %    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
80 %    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
03/11/1390  08:30

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مشاور استاندار و مدیركل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مركزی از برگزاری 51 برنامه فرهنگی و ورزشی در حوزه زنان و خانواده این استان برای ایام الله فجر خبر داد.

1390/11/02 - 11:04

'اشرف جواهری' شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان های استان مركزی جشن هایی با عنوان انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن مسلمان برگزار می شود كه در این برنامه ها دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان تشریح خواهد شد.

وی توضیح داد: در شهرستان اراك برنامه های متنوعی شامل كارگاه آموزشی عفاف و حجاب، نمایشگاه صنایع دستی زنان، بازدید از موسسات و تعاونی های كارآفرینی زنان، رونمایی از كتاب شمیم بهشت، مسابقات نقاشی كودكان انقلاب و برنامه های ورزشی پیش بینی شده است.

مدیركل امور زنان و خانواده استانداری استان مركزی اظهار كرد: همایش زنان و انقلاب اسلامی در شهرهای پرندك و خشكرود، برگزاری مسابقات نماز، نیایش و ایثار، رقابت های طراحی، نقاشی و خوشنویسی، برپایی نمایشگاه كتاب، سركشی به زنان سرپرست خانوار و زنان شاغل در حوزه صنعت و برپایی جشنواره غذا از جمله برنامه های ایام الله فجر در شهرستان زرندیه است.

جواهری اضافه كرد: برگزاری نشست ادبی زنان شاعر و نویسنده، برپایی همایش گفتمان سیاسی نقش زنان در دهه چهارم انقلاب، میثاق با شهدای گمنام زن و مسابقات فرهنگی و ورزشی از برنامه های تدارك شده دهه فجر در شهرستان تفرش است.

وی خاطر نشان كرد: برگزاری محفل انس با قرآن در آشتیان، برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی در فراهان و شازند از دیگر برنامه های دهه فجر در كمیته زنان و خانواده است.

مدیركل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مركزی گفت: كارگاه آموزشی عفاف و حجاب برای دانش آموزان دختر و كارمندان زن ادارات و برپایی نشست روشنفكری فرهنگی و سیاسی زنان بسیجی از جمله برنامه های دهه فجر در شهرستان دلیجان است.

وی اضافه كرد: 10 گفتمان دینی با موضوعات دستاوردهای انقلاب، ولایت فقیه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، گلباران قبور مطهر شهدای زن و نمایشگاه توانمندی های زنان از جمله برنامه های دهه فجر در شهرستان محلات است.

مدیركل زنان و خانواده استانداری استان مركزی اضافه كرد: برگزاری برنامه های فرهنگی توسط نهادهای حمایتی استان برای زنان سرپرست خانواده، حضور قاضی ناظر در بند نسوان ندامتگاه اراك، اعطای مرخصی به زنان مددجو، معرفی زنان كارگر نمونه استان از دیگر برنامه های كمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان مركزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:12 | نویسنده : میثم اله وردی |