خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تفرش از استقرار 79 شعبه اخذ رأی در روز 12 اسفند در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 79 شعبه در تفرش ایجاد می‌شود

اصغر عالیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اتخاذ شده است و هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: 15 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در این شهرستان تایید صلاحیت شده‌اند که از امروز و همزمان با سایر شهرهای استان کار تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار تفرش با بیان اینکه نامزدها باید در طول انتخابات اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و در چارچوب قانون حرکت کنند افزود: با توجه به توطئه‌های دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش فشارها از طریق تحریم و ترور، همه در برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه مسئول هستند و باید به سهم خود در برگزاری هر چه بهتر انتخابات بکوشند.

عالیخانی ادامه داد: دشمن تصور می‌کند با تحریم و فشار می‌تواند مانع از خلق حماسه‌ای دیگر توسط ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی شود، اما غافل از آن است که هر چه فشارهای دشمنان بر این ملت بیشتر شود، اتحاد و همبستگی و یکپارچگی این ملت برای عزت و سربلندی ایران بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کردند که همواره برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی در صحنه هستند و روزبه‌روز مشارکت آنان در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی افزایش می‌یابد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از استقرار چهار پست امداد و نجات در محورهای مواصلاتی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: 4 پست امداد و نجات در تفرش دایر می‌شود

سیدمجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی و سفر شهرستان تفرش با هدف برنامه‌ریزی به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات به همشهریان تشکیل و برنامه‌ریزی‌‌های خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به استقرار چهار پست امداد و نجات تصریح کرد: از این تعداد یک پست به صورت ثابت و سه پست به صورت سیار در محورهای مواصلاتی شهرستان تفرش و آشتیان مستقر می‌شوند.

به گفته وی هر پست امداد و نجات شامل یک راننده، دو نجاتگر و یک تکنسین پزشکی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش همچنین با اشاره به اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی خاطر نشان ساخت: در طرح راهنمای مسافران نوروزی نیز چهار پست راهنمای مسافران نوروزی در این شهرستان دایر می‌شود که از این تعداد دو پست در تفرش و دو پست در فراهان است.

حسین‌جمال با بیان اینکه در هر پست دو نفر کار راهنمایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند، گفت: توصیه‌ها و تاکیدات ایمنی و امدادی به مسافران، اطلاع‌رسانی از مسیر و توزیع بروشور و کتابچه، غنی‌سازی اوقات فراغت اعضا جوان در ایام تعطیل، کمک به انجام مسافرت ایمن با توصیه، تاکید و راهنمایی، ترویج فرهنگ نوعدوستی و مهرورزی در بین جوانان، مشارکت جوانان در فعالیت‌های جامعه بر پایه مفاهیم دینی، اسلامی و خدمت‌رسانی داوطلبانه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

به گفته وی این طرح با تکیه بر اصولی مانند معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر به مسافران، تلاش برای معرفی و انتقال آموزش‌های امدادی، مشارکت اعضا در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه و ایجاد آرامش و ایمنی برای مسافران انجام می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام رضا نوراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اسامی نامزدهای  تایید صلاحیت شده  استان مرکزی  افزود: 89 نفر از نامزدهای انتخابی استان مرکزی تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 21 نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شدند که  اسامی آنها عباس رجایی، فرهاد رجبی نوش‌آبادی، رضا رضایی، بشیر روشنی، مجتبی صالحی، مهدی عربی، روح‌الله عظیمی، ابوالفضل فخرالاسلام، مهدی غلامی، حشمت‌الله فرهادی، قاسم قزل‌ارسلان، داود کاظمی، لیلا گودرزی، سیداحمد لطفی، عین‌الله محبی، سیدجلال میرصفی، محمدحسن آصفری، علی احمدلو، علی اسفندانی، علی چگینی و احمد خمجانی فراهانی  می باشد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان 17 نفر به نام های علی الهی، ابوالفضل بورقانی، ولی‌الله بیاتی، احمد حسینی، عبدالحسین حیدری تفرشی‌کهکی، اسدالله رضایی، کاظم سپاسی، توران سعدی، رضا سلم‌آبادی، عباس صلاحی، حمید طرخورانی، ابراهیم فراهانی، محمد دستجانی‌فراهانی، سیامک کمال‌آبادی، غلامحسین محبی، داود محمدی و محسن وروانی تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در حوزه ساوه و زرندیه هم حمید امیرحسینی، رضا بیادی، حمید رضا ثمری‌خلج، مصطفی سرخیل، علی سعیدی، مهدی شارق، علی‌اصغر عابدین، محمدباقر معماریان، محمدرضا منصوری، محسن مهدوی‌نژاد، شهلا میرگلوبیات، خدیجه میری و علیرضا یداللهی 13 داوطلب تایید صلاحیت شده در این حوزه هستند.

نورالهی با بیان اینکه در شهرستان شازند محسن امیدی، قاسم امیرمجاهدی، سعید جمشیدی، داود صیادی، محمود عالیخانی، قاسم عزیزی، صاحبعلی غفاری، محمد فتحی، عبدالحسین کرکئی، حسن گودرزی، قاسمعلی محمدی، ابراهیم نبئی، هلیا واحدی و اسمعیل یوسفی مورد تایید قرار گرفته‌اند گفت: در حوزه انتخابیه خمین نیز صلاحیت هفت نفر به اسامی افشین پروین‌پور، محمدابراهیم رضایی، حیدر رفعتی، شهرام شاه‌محمدی، حسین طاهری، منصور عسگری و محمدحسین مقیمی تایید شده است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان نیز ابوالقاسم آقایی جشفقانی، حسین امیری، محمد جلالی، حسین حسینی، علیرضا سلیمی، حسن شمس، غلامحسین صمدی، حسن فیروزی‌مهر، مهدی قاسمی فرزند غلامعباس، مهدی قاسمی فرزند امیرآقا، اشرف کرمانی، فضل‌الله کریمی، گودرز گودرزی، داود محمدامینی، سعیدرضا مسیحا، مجید منصور و سیدرضا موسوی 17 نامزد تایید شده هستند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

عباس رجایی و سید احمد لطفی در حوزه انتخابیه اراک و کمیجان و همچنین کاظم سپاسی آشتیانی در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در استان مرکزی خواهند بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


بناهای تاریخی با قابلیت استان مرکزی با هدف معرفی و احیا رشته‌های بومی و مزیت‌دار میزبان بازارچه‌های صنایع دستی می‌شوند.
 
رضوانی با بیان مطلب فوق افزود: هم اکنون چهاربازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراک، حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.
 
وی ادامه داد: خانه تاریخی میر شکرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است که با پایان عملیات مرمت و بازسازی میزبان بازارچه صنایع دستی می‌شود.
 
سرپرست میراث فرهنگی مرکزی افزود: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناها است.
 
رضوانی با بیان این که اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت است گفت: این بناها با هدف ایجاد بازارچه، کارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آن‌ها به سازمان میراث فرهنگی کشور شناسایی می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: مینا، گلیم برجسته، سفال، منبت و معرق از جمله رشته‌های فعال در بازارچه‌های صنایع دستی استان به شمار می‌آیند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی لیست قطعی و نهایی جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرهای استان مرکزی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان در برخی از شهرهای استان مرکزی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الله شایان‌پور‌ بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی بعد از هفت ماه تلاش و پیگیری و برگزاری جلسات مکرر در جلسه شب گذشته نفرات مورد حمایت خود را برای انتخاب در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شناخت.

وی تصریح کرد: صلاحیت افراد مورد تایید در این جبهه در موارد مختلف بررسی شده و اصلح‌تر بودن آنان نسبت به سایر افراد که احترام خاصی برای آنها قائل هستیم، مورد تایید قرار گرفته است.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان استان به دنبال این امر بود تا نامزدهای اصولگرایان در این رابطه به اجماع رسیده و از بین خود فردی را انتخاب کنند، بیان کرد: متاسفانه خود اصولگرایان در این زمینه به نتیجه مشخصی نرسیدند و بر این اساس انتخاب بهترین گزینه بر اساس نظرسنجی و بررسی صلاحیت و معیارهای مورد تایید مقام معظم رهبری از جمله مومن، متخصص و متعهد بودن صورت گرفت.

شایان‌پور ادامه داد: از آنجا که قدرت مجلس از مردم است و مردم بخشی از قدرت خود را به نمایندگان تفویض می‌کنند، می‌طلبد مردم در انتخاب شایسته‌ترین افراد نهایت دقت را داشته باشند.

وی با اشاره به اسامی نامزدهای مورد حمایت این جبهه اظهار داشت: در حوزه انتخابیه اراک و کمیجان از بین آقایان عباس رجایی، ابوالفضل فخرالسلام، مجتبی صالحی، بشیر روشنی، محمدحسن آصفری و سید احمد لطفی، آقایان عباس رجایی و ابوالفضل فخرالسلام به عنوان نامزدهای مورد حمایت این جبهه شناخته شدند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی افزود: در حوزه دلیجان و محلات حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، در حوزه شهرستان خمین نیز محمدابراهیم رضایی به عنوان نفرات مورد حمایت جبهه اصولگرایان انتخاب شدند.

شایان‌پور گفت: جبهه متحد اصولگرایان هنوز در حوزه‌های انتخابیه شازند، تفرش و آشتیان، ساوه و زرندیه به اجماع نرسیده است و انتظار می‌رود تا اول اسفند ماه اسامی نفراتی که در لیست این جبهه قرار خواهند گرفت، اعلام شود.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی افزود: در حال حاضر اختلاف نظر قابل توجهی بین جریان‌های اصولگرایی در استان وجود ندارد و تنها اختلاف سلیقه است که اختلاف سلیقه برای رشد و پیشرفت هر مجموعه‌ای لازم است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 49 هیئت ورزشی در تفرش فعالیت دارد

نائب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش با اشاره به محدودیت‌ها و تنگناهای تفرش در بخش ورزش بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات ورزش، کمبود منابع مالی به منظور تقویت هیئت‌های ورزشی در راستای ارتقاء سطح ورزش همگانی و قهرمانی، عدم رغبت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در بخش ورزش، کمبود نیروی انسانی کافی از نظر کمی و کیفی، نبود امکانات رفاهی ورزشی، عدم استقبال جوانان از اماکن ورزشی به دلیل محرومیت مالی، کمبود فضاهای تخصصی ورزشی و... از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ورزش است.

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای ورزشی این شهرستان یک متر و 61 سانتی‌متر است که 48 سانتی‌متر آن سرپوشیده و یک متر و 13 سانتی‌متر روباز است.

اکبری در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های جام نوروز خبر داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف‌ کتیبه‌ای تقلبی در شهرستان محلات خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف کتیبه‌ تقلبی ‌‌در شهرستان محلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، مجتبی رضوانی با اشاره به اینکه تقلبی بودن این شی را به سختی می‌توان تشخیص داد، گفت: پس از بررسی‌ها و مطالعاتی که ‌توسط چندین متخصص آثار تاریخی‌ بر روی این کتیبه انجام شد،‌ ‌اصل نبودن آن به اثبات رسید.

وی با اشاره به این که مکان دقیق نگهداری اصل این اثر تاکنون شناسایی نشده است،‌ اظهار داشت: این کتیبه دارای دو جلد سنگی است که به طرز ماهرانه‌ای روی آن حکاکی انجام شده و درون این سنگ‌ها یک لوح چرمی به خط میخی وجود دارد که به شیوه آثار پیش از اسلام جعل شده است.

رضوانی با بیان این موضوع که علاوه بر اثر یاد شده، اشیایی نظیر شیر بالدار، مجسمه‌ حیواناتی با سر انسان، ظروف مورد استفاده روزمره و تعداد زیادی اشیای ‌‌حلبی‌‌ با روکش لعابی نیز کشف شده‌ است، اضافه کرد: آثار یاد شده به طور قطع جعلی‌اند و در صورت اصل بودن اداره ‌کل میراث فرهنگی این آثار را به موزه منتقل می‌کرد و در معرض نمایش عموم قرار می‌داد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به شیوع‌ تخلفاتی نظیر فروش اشیای جعلی به افراد غیر کارشناس در استان‌ اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم در ‌برخورد با این مسائل محتاط‌ باشند و در صورت مشاهده هرگونه موردی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه‌های امنیتی را مطلع کنند.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بناهای تاریخی با قابلیت استان مرکزی با هدف معرفی و احیا رشته‌های بومی و مزیت‌دار میزبان بازارچه‌های صنایع دستی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون چهار بازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراک، حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.

وی ادامه داد: خانه تاریخی میرشکرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است که با پایان عملیات مرمت و بازسازی میزبان بازارچه صنایع دستی می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناهاست.

رضوانی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت است، گفت: این بناها با هدف ایجاد بازارچه، کارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شناسایی می‌شوند.

به گفته وی مینا، گلیم برجسته، سفال، منبت و معرق از جمله رشته‌های فعال در بازارچه‌های صنایع دستی استان به شمار می‌آیند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- نمایشگاه تخصصی مبلمان ، لوستر و دكوراسیون داخلی شامگاه دوشنبه در سالن ورزشی دبیرستان دكتر خشایار شهرستان تفرش گشایش یافت.

1390/11/26 - 09:39

مجری برگزاری این نمایشگاه گفت:در این نمایشگاه بیش از 120 تولید كننده مبلمان و دكوراسیون محصولات خود را در 78 غرفه عرضه كرده اند.

' میثم كربلایی' در گفت وگو با ایرنا افزود: تولید كنندگان در این نمایشگاه با در نظر گرفتن شاخص های كیفی، مرغوبیت جنس، تنوع و قیمت مناسب انتخاب شده اند.

وی گفت:عرضه مستقیم مبلمان ، لوستر و دكوراسیون داخلی با قیمت و كیفیت مناسب، صرفه جویی در وقت وهزینه مردم و كاهش مصرف انرژی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه تخصصی مبلمان، لوستر و دكوراسیون داخلی محصولات خود را به مدت یك هفته عصرها از ساعت 15 لغایت 22 با 40 درصد تخفیف عرضه می كند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مجموعه مستند 'طلوع مریخ' كه گرانترین مجموعه علمی تلویزیونی در جهان محسوب می شود در 6 قسمت 40 دقیقه ای هر شب از شبكه مستند سیما پخش می شود.

1390/11/26 - 07:54

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبكه آموزش سیما،این مجموعه كه به عنوان گرانترین مجموعه علمی تلویزیونی تا سال 2006 شناخته شده است درباره سیاره مریخ ، انگیزه تحقیقات درباره آن و همچنین نتایج جذاب آخرین یافته ها در این زمینه است.

از نكات جذاب این مجموعه كه ساعت 20 و 45 دقیقه پخش می شود می توان به حضور جیمز گاردین دانشمند برجسته نجوم در بخش هایی از این برنامه اشاره كرد.

 

** 'محمدعلی بهمنی' از شاعران مطرح كشور در برنامه زنده ' رادیو هفت' شبكه آموزش سیما حضور می یابد و از دنیای شعر و شاعری سخن می گوید.

این گفت و گو در قالب مصاحبه در 6 قسمت آماده شده و هر شب قسمت هایی از این گفت و گو با اجرای منصور ضابطیان به روی آنتن می رود.

 

** مستند پرتره 'جغرافیاس عشق' ساخته منوچهر مشیری و منتخب اولین جشنواره هنری ایران 1404، امشب در برنامه 'شبهای مستند' از شبكه مستند سیما پخش و سپس با حضور كارشناسان نقد می شود.

این مستند كه از مجموعه فرزانگان ایران است، روایتگر زندگی عباس سحاب ، پدر كارتوگرافی ایران در سال های آخر حیات است . در این مستند 23 دقیقه ای روایتی خطی از یك روز كامل از زندگی این استاد در خانه ، محل كار و سپس سفری كوتاه به زادگاهش تفرش ، به تصویر كشیده می شود.

 

** مجموعه مستند 'در ركاب نگین فیروزه ای' ساخته داریوش یاری در هفت قسمت سی دقیقه ای هر روز ساعت 17 از شبكه مستند سیما پخش می شود.

این مجموعه قصد دارد تاثیر اجتماعی و فرهنگی حضور اماكن مقدس همچون مسجد، كتابخانه، مدارس علمیه را در شهرها بررسی كند ضمن آن كه این نقش را در شكل گیری بازارها و مكان های تاریخی و تفریحی مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

** ' نشانه ' بخش جدیدی از برنامه ' هدهد آنلاین' است كه به بررسی و تاثیرگذاری رسانه بر فضای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی می پردازد.

حمید رضا سیفی تهیه كننده برنامه' نشانه' گفت: این برنامه به بررسی و تاثیرگذاری یك رسانه برفضای انتخابات در بین شهروندان می پردازد كه مخاطب اصلی این برنامه قشر جوان جامعه است .

این برنامه در 17 قسمت 20 دقیقه ای برای شبكه تهران تهیه و تولید شده كه تاكنون 2 قسمت آن ساعت16 از گروه اجتماعی بر روی آنتن رفته است.

 

**مجموعه طنز 'طلاق در وقت اضافه' از روز سه شنبه - 25 بهمن- از شبكه تهران بازپخش می شود.

این مجموعه در زمان تولید 'پنهان و آشكار' نام داشت كه به دلیل مضمون و محتوای طنز تغییر نام داد. این سریال داستان اختلاف یك زوج را روایت می‌كند كه تلاش می‌كنند تا مناسبات تلخ زندگی‌شان را از دیگران پنهان كنند و در این میان موقعیت‌های طنز آمیزی بوجود می‌آید.

 

** 'ازدواج قسطی' عنوان برنامه روز سه شنبه برنامه 'چهل تكه' رادیو جوان است كه با حضور كارشناسان هزینه های سنگین ازدواج و پس لرزه های آن در زندگی زوجین را مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه ساعت 12 و 30 دقیقه از رادیو جوان پخش می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: بناهای تاریخی با قابلیت استان با هدف معرفی و زنده نگه داشتن رشته های بومی، میزبان بازارچه های صنایع دستی می شوند.

1390/11/26 - 07:54

'مجتبی رضوانی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر چهار بازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراك و حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.

وی ادامه داد: منزل تاریخی میر شكرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است كه با اتمام عملیات مرمت و بازسازی بنا، میزبان بازارچه صنایع دستی می شود.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بیان كرد: استقرار بازارچه های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناها است.

رضوانی اضافه كرد: این اداره كل موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت با هدف ایجاد بازارچه و یا كارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور شده است.

وی گفت: مینا كاری، گلیم برجسته، سفالگری، منبت، معرق و پخت سفال از جمله رشته های فعال در بازارچه های صنایع دستی استان است.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی افزود: در استان دو هزار بنا و تپه تاریخی وجود دارد كه از این تعداد 800 مورد در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آب انبار,بلور, تفرش , هدهد تفرش, | 11:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

دنیای اقتصاد – اراک – مجید نیک عهد: رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمكعب روان آب‌هاي سطحي با ساخت بندخاكي در روستاي زرجين شهرستان تفرش خبر داد.

 
محمود عسگري گفت: با ساخت اين بندخاكي حدود 30 هزار متر مكعب روان آب سطحي كنترل شده كه اين آب‌ها جذب سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود. وي ساخت بندهاي خاكي را با هدف جلوگيري از بروز فرسايش، ‌كنترل رسوب، پيشگيري از سيلاب، حفظ آب و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني به منظور تقويت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگيري از خطر سيل‌گيري مناطق پايين دست دانست.وی اعتبار هزينه شده براي اين بندخاكي را در روستاي زرجين 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي عنوان كرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: 22 بهمن روز تحقق هدف انبیاء خدا مبنی بر تشكیل حكومت الهی است و امام خمینی (ره) این مهم را از سال 42 با جدیت دنبال كرد.

1390/11/22 - 14:07

حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: تنها پیامبر اسلام(ص) توانست با انقلاب خود حكومت اسلامی تشكیل دهد و انقلاب اسلامی ایران نیز در همین راستا قرار دارد.

وی در مقایسه دوران حكومت حضرت محمد(ص) با رهبری امام راحل(ره) گفت: دست بر نداشتن مردم از آرمان های امام خمینی(ره) در مقایسه با سستی ملت دوران پیامبر اسلام(ص) نقطه بارز انقلاب ایران است.

امام جمعه تفرش خاطر نشان كرد: مردم ایران انسان هایی آگاه بوده و همواره پیرو ولایت فقیه هستند و این موضوع همواره موجب خشم دشمنان نظام و فتنه افكنی آنان شده است.

حجت الاسلام ولدبیگی اظهار كرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم اكنون ایران در موقعیت بدر است زیرا مردم با وحدتی كه دارند آماده پاسخگویی و عكس العمل مناسب مقابل هر گونه دسیسه را دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار تفرش گفت: سه طرح عمرانی روز پنج شنبه همزمان با نهمین روز از دهه مباركه فجر با حضور استاندار استان مركزی دراین شهرستان به بهره برداری رسید.

1390/11/22 - 12:17

'اصغر عالیخانی' روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل یك واحد صنعتی، مخزن دخیره سازی آب شرب و مركز ابر رایانه دانشگاه هستند.

وی گفت: واحد تولیدی 'جام جهان بین' سازنده انواع لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال و تلویزیون است كه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ 25 میلیارد ریال و قابلیت اشتغالزایی مستقیم تا 200 نفردر زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع احداث شده است.

فرماندار تفرش عنوان كرد: مخزن ذخیزه سازی آب شرب شهر تفرش با حجم یكهزار مترمعكب با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال ساخته شده و با بهره برداری از آن، حجم ذخیره سازی آب شرب این شهر به پنج هزار متر معكب رسید.

عالیخانی اظهار كرد: مركز ابر رایانه دانشگاه امیر كبیر شهر تفرش نیز با سرمایه گذاری دو میلیارد و 800 میلیون ریال ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین عملیات احداث دو طرح عمرانی شامل شامل سالن همایش و ساختمان بهداشت دانشگاه تفرش آغاز شد.

فرماندار تفرش اضافه كرد:سالن همایش دانشگاه با ظرفیت 650 نفر در مساحت یكهزار و 800 متر معكب با سرمایه گذاری هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت یكسال ساخته می شود.

عالیخانی خاطر نشان كرد: ساختمان بهداشت دانشگاه تفرش نیز در مساحت 340 متر مربع توسط خیرین ساخته می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار مركزی به بهره برداری رسید.

1390/11/23 - 07:01

به گزراش ایرنا، استاندار استان مركزی در این مراسم گفت: بهره برداری از مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش یك تحول اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاههای استان مركزی و كشور است.

' علی اكبر شعبانی فرد' با بیان این كه دانشگاه تفرش با ایجاد این مركز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه كشور پیوسته است، افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان كشور می توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح كرد: هم اكنون تولید مقالات علمی در ایران نسبت به كشور تركیه افزایش یافته كه این امر سند افتخار كشور در حوزه علم و فن آوری، با توجه به تحریم های صورت گرفته از سوی كشورهای اروپاپی است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مركز علاوه بر تحول در امر آموزش و پژوهش، بستر لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و كشور های دیگر را فراهم می كند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مركز تنها مركز پردازش های فوق سریع در استان مركزی و ابزار بسیار قدرتمند برای پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراكز متعدد دانشگاهی است.

دكتر 'احمد رضا ربانی' افزود: برای احداث و تجیهز این مركز،دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می تواند حداكثر 3 میلیارد عمل را در ثانیه پردازش نماید.

وی، مهمترین هدف ایجاد این مركز در دانشگاه تفرش را توسعه تحقیقات در كشور دانست و اضافه كرد: این ابر رایانه با هسته پردازش با فركانس 3 گیگاهرتز و مجهز بودن به سیستم عامل لینوكس آماده پاسخ گویی به نیاز مراكز تحقیقاتی ، دانشگاهی و صنعتی استان و كشور در زمینه پردازش های سریع می باشد.

وی افزود : در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی امیركبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، بین‌المللی قزوین، دانشگاه تهران، دانشگاه تفرش، علم و صنعت تهران، دانشگاه شاهد و پژوهشگاه هوافضا به این سیستم مجهز هستند.

به همین مناسبت با حضور استاندار مركزی عملیات احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع و خانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع آغاز شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:20 | نویسنده : میثم اله وردی |